کد خبر: ۴۵۱۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی فاش کرد که دولت آمریکا و همپیمانان آن به همراه شرکای بین‌المللی این کشور مذاکرات جدی درباره مداخله نظامی در سوریه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش فارس در حالی که آمریکا در سیاست آشکار خود از عدم مداخله در امور سوریه سخن می‌گوید،  روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز اعلام کرد که دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا و همپیمانان آن و شرکای بین‌المللی این کشور مذاکرات جدی درباره مداخله نظامی در سوریه را آغاز کرده‌اند.

طبق گفته مقامات آمریکایی و مقامات کشورهای دیگری که مخالف "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه هستند، احتمالاتی که در این مذاکرات وجود دارد شامل مسلح کردن مستقیم نیروهای مخالف، اعزام ارتش برای حفاظ از راهروهای انسانی یا "منطقه امن" افراد مسلح، یا حمله هوایی به دفاع‌های هوایی سوریه است.

واشنگتن‌پست ادامه داد که در حالی آمریکا و همپیمانانش درباره مداخله نظامی در سوریه مذاکره می‌کنند که هنوز دولت‌های غربی در خصوص میزان هرگونه مداخله، چگونگی و زمان وقوع آن و کشورهایی که در آن مشارکت می‌کنند با یکدیگر اختلاف دارند به طوریکه روسیه با حکم سازمان‌ ملل مخالف است و بسیاری نیز مشروعیت هرگونه گزینه نظامی تحت قانون بین‌المللی علیه سوریه را زیر سوال برده‌اند.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که راهبرد آنها بر کمک‌های بشردوستانه و سازماندهی مخالفان سوریه متمرکز شده است.

در شرایطی این گزارش منتشر شده است که حتی مخالفان داخلی سوریه با هرگونه مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی کشورشان مخالف هستند و "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرده است: تا زمانیکه گروههای تروریستی مسلح فعالیت می‌کنند و هرچ و مرج و بی‌ثباتی را ترویج می‌دهند، گفت‌وگوهای سیاسی موفقیتی نخواهد داشت.

پیشتر نیز آمریکا به دنبال طرح "پرواز ممنوع" سازمان ملل در لیبی به این کشور به بهانه حفظ جان مردم لیبی حمله کرد و تعداد زیادی از غیرنظامیان این کشور جان خود را از دست دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها