کد خبر: ۴۵۰۳۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۱ دی ۱۳۹۷
پشت پرده انتشار اسامی هیئت مدیره شرکت‌های تابعه ایران‌خودرو؛
در پی انتشار اسامی هیئت مدیره شرکتهای تابعه ایران‌خودرو که طی هفته جاری از طریق سایت روابط عمومی این شرکت خودروسازی در اختیار رسانه‌های عمومی کشور قرار گرفت چند نکته حائز اهمیت است که به شرح ذیل ایفا می‌گردد. مدیریت ارشد گروه خودرو سازی ایران خودرو با انتشار این اسامی بدنبال انحراف افکار عمومی از عملکردش است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، در پی انتشار اسامی هیئت مدیره شرکتهای تابعه ایران‌خودرو که طی هفته جاری از طریق سایت روابط عمومی این شرکت خودروسازی در اختیار رسانه‌های عمومی کشور قرار گرفت چند نکته حائز اهمیت است که به شرح ذیل ایفا می‌گردد.

الف) در لیست اسامی افراد مطروحه در هیئت مدیره این شرکتها به برخی از اسامی مقامات و مسئولین کشور برمی‌خوریم که این افراد دارای وظایفی کامل مغایر با خودروسازی کشور بوده و در سازمان‌ها و نهادهای خود دارای مسئولیت خطیر و بسیار مهمی هستند که ضمن اینکه وقت لازم برای شرکت در هیئت مدیره را ندارن، بلکه در خصوص شرکتهای تابعه ایران‌خودرو نیز از تخصص چندانی برخوردار نبوده و در زمینه خودروسازی و شرایط پیچیده در آن هیچگونه آگاهی ندارند.

ب) در این لیست به برخی افراد برخورد می‌کنیم که دارای مشاغل حساس و موظف در شرکت خودروسازی ایران‌خودرو بوده و همزمان عضو هیئت مدیره یک یا چند شرکت گروه صنعتی ایران‌خودرو هم هستند که اولاً غیر قانونی است و دوما بدین نحو علاوه نادیده گرفتن قوانین جاری در قانون تجارت، تحرک در تدوین استراتژی خودرویی در آن شرکتها را نیز مختل نموده‌اند.

ج) در این لیست به نام برخی افراد برخورد می‌کنیم که از طریق ارتباطات خویشاوندی با برخی از مسئولین کشور بکار گرفته شده‌اند و به نحوی آن ژن‌های خوب معروف را نیز در این خودروسازی می‌توان به طور تجربی مشاهده نمود و جالب این جاست که برخی این افراد نیز دارای سنین پایین بوده و از تجربه کافی در امر شرکت داری برخوردار نبوده و هیچگونه اطلاعی ندارند و صرفاً به جهت ارتباطات خویشاوندی و غیرو است که در این مناصب قرارگرفته‌اند.

د) قرار گرفتن برخی از افراد به طور همزمان در هیئت مدیره دو یا چند شرکت مصداق بارزی از تخلف و نادیده گرفتن قوانین جاری کشور محسوب می‌گردد، در حالیکه شرکت ایران‌خودرو مشاهده می‌گردد که برخی از افراد همزمان در دو یا چند شرکت عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل می‌باشند. نکته حائز اهمیت در ارائه این لیست این می‌باشد که شرکت ایران‌خودرو اعلام نشده است که این افراد در کدام شرکتها عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل هستند تا بدین نحو معلوم شود که هر فرد در چند شرکت دارای سمت عضویت هیئت مدیره یا مدیرعاملی می‌باشند.

در انتها بایستی به این نکته اشاره شود که بازهم مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو یک‌بار دیگر درصدد انحراف افکار عمومی از نحوه عملکردش در این صنعت را دارد و بدین نحو قصد اعمال استراتژی فرار روبه‌جلو را برای خود تدوین نموده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها