کد خبر: ۴۴۹۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
همراهان نیوز: به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی 'محمداسماعیل مطلق' در گفت و گویی افزود: با ارتقای شاخص‌های بهداشت و برنامه‌های مراقبتی و پیشگیرانه صورت گرفته اكنون امید به زندگی در زنان 74 سال و در مردان 72 سال است و انتظار می‌رود با برنامه‌های مدون و متعدد صورت گرفته تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان به 76 سال در زنان و 73 سال در مردان افزایش یابد.

وی ادامه داد: با همكاری‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت سند ملی ارتقای سلامت در راستای ارتقای رفاه و منزلت سالمندان ایران تهیه و تدوین شده است كه این سند در شورای عالی سلامت ابلاغ و براساس ابلاغ ریاست جمهوری در كشور اجرایی خواهد شد.

مطلق با اشاره به موضوع سالمندی و سلامت كه اولویت بهداشتی سازمان جهانی بهداشت در سال 2012 اعلام شده است، گفت: در حال حاضر 7 درصد از جمعیت كشور را سالمندان تشكیل می‌دهند و علت افزایش جمعیت سالمندی سیستم‌های ارتقای سلامت جامعه و كاهش مرگ و میرهای كودكان و مادران بوده است.

وی گفت: میزان مرگ و میر در كودكان شیرخوار در قبل از انقلاب از 140 در هزار تولد زنده به 18 در هزار تولد زنده كاهش یافته است.

مطلق، واكسیناسیون همه نوزادان كشور علیه 9 بیماری كشنده و خطرناك را از دیگر موفقیت‌های بهداشتی كشور و در نتیجه افزایش امید به زندگی و سلامت جامعه عنوان كرد.

وی افزود: صدور شناسنامه سلامت برای دانش‌آموزان با همكاری وزارت آموزش و پرورش و انجام معاینات دوره‌ای و همچنین معاینات پزشكی تمام دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه‌ها و آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج از دیگر اقدامات بهداشتی در راستای ارتقای سلامت جامعه بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها