به گزارش پایگاه 598، فرشته طائرپور تهیه کننده سینما در گفت و گو با ستاد خبری پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به این که به نظر می رسد مفهوم مقاومت در کشورهای مختلف تفاوت دارد گفت: در کشور ما این مفهوم با فعالیت های فرهنگی و هنری عجین شده و تعریف ویژه ای به آن داده که در کمتر کشوری می توان پیدا کرد. وی افزود: ما کشورهایی داریم که در عرصه مقاومت بیشتر از ما با مشکلات مقابله می کنند، اما احتمالا صاحب سینما نیستند و کشورهایی نیز وجود دارند که صنعت سینما را دارند ولی تعریف آن ها از سینمای مقاومت و جنگ متفاوت است.
طائرپور عنوان کرد: این بخش سینمای ایران مثل همه بخش ها یک نگاه و وضعیت ویژه است که تا وقتی به شکل ویژه به آن نگاه و با تعریف خودش پرداخته شود می تواند باعث رشد، موفقیت و جهانی شدن گردد، اما اگر بخواهد صرفا به شکل فرمالیته برخورد شود و در دل مرزبندی و تکنیک ها برود ممکن است این هویت مشترک فرهنگ، هنر ،مقاومت و حماسه را از دست دهیم. وی درباره کارکرد این جشنواره اظهار داشت: جشنواره فیلم مقاومت باید نسبت به هر دو عنوانی که دارد وفادار باشد، یعنی هم نسبت به موضوع مقاومت با تعریف به روز، آگاهانه و هوشمندانه و هم سینما که تعاریف خود را دارد. اگر بتواند این دو هویت را حفظ کند و رفتار متناسب با این دو عنوان را داشته باشد حتما موفق می شود. او با اشاره به فیلم سازان حوزه سینمای مقاومت عنوان داشت:فیلم سازانی در حوزه سینمای مقاومت آثار ماندگار ساختند که با اعتقاد خود این کار را کردند. متاسفانه در سال های اخیر به دلیل بودجه های هنگفت سازمان هایی با تعریف مشخص در حوزه مقاومت و انقلاب اسلامی که وارد میدان شدند، فیلم های سفارشی بیشتر شده و به نظرم باید بیش از این شاهد آثاری دلی و عاشقانه که در سال های قبل نیز تولید می شدند باشیم. باید شرایط به گونه ای باشد که روحیه حماسی و دفاع از ارزش ها به صورت خود جوش در سینماگران باعث تولید شود، در غیر این صورت اگر به دلیل بحث بودجه و نگرانی از اکران و متصل شدن به ارگان های انقلابی قصد فیلم سازی داشته باشند ممکن است تولیدات بیشتر شود، ولی ضمانتی وجود ندارد که الزاما کارهای ماندگار و موثرتری داشته باشیم.