این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره تاثیر این اقدام بر قیمت و بازار خودرو بیان کرد: به طور حتم تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای تنظیم بازار، منجر به افزایش قیمت خودروسازها و کاهش قیمت مصرف کننده و تنظیم بازار خواهد شد.
نجفی منش افزود: اگر چه قیمت خودرو از کارخانه افزایش مییابد اما از طرف دیگر با از بین رفتن دلال و واسطه از این بازار شاهد افزایش قیمت در فاصله بین کارخانه تا بازار نخواهیم بود و این به نفع مصرف کننده نهایی است.
وی با بیان این که خودروسازان از ابتدای سال تاکنون حدود پنج هزار و 500میلیارد تومان متضرر شدهاند، افزود: خودروسازان به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و عدم تامین قطعه و عدم افزایش قیمت توسط کارخانه ضرر بسیاری را تاکنون متحمل شدهاند.
این فعال بازار خودرو ادامه داد: البته با افزایش قیمت خودروسازان، تنها قسمتی از مشکلات آنها برطرف میشود و سایر موانع از جمله نبود قطعه و گرانی مواد اولیه همچنان پابرجا است.
نجفی منش در پاسخ به این سوال که "پیشبینی شما افزایش 60تا 80 درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان است، آیا این حد از افزایش منطقی است؟" گفت: در حال حاضر مشتریان افزایش قیمت بیشتری را متحمل شدهاند نمونه آن هم افزایش قیمت پراید تا 40 میلیون تومان است.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو در پایان گفت: به طور حتم این اقدام هم به نفع خودروساز و هم مصرف کننده است و به تبع در آینده شاهد آرامش بازار نیز خواهیم بود.
اقتصادآنلاین