کد خبر: ۴۴۷۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "بی بی سی"، 100 ها تن از مبارزان و فعالان ضد (انرژی) هسته ای انگلیسی از سراسر کشور در تلاش برای برگزاری اولین مراسم سالگرد فاجعه هسته ای در تاسیسات هسته ای "فوکوشیما" در ژاپن، با هدف توقف فعالیت مرکز "هینکلی پوینت" (Hinkley Point) و تاکید به دولت لندن مبنی بر پایان بخشیدن به فعالیت های تاسیسات هسته ای اش، اطراف نیروگاه برق هسته ای " EDF" را محاصره کردند.

تظاهرات کنندگان انگلیسی با تشکیل یک زنجیره نمادین در اطراف مرکز هسته ای "هینکلی پوینت" که قرار است به مدت 24 ساعت ادامه داشته باشد، ورودی اصلی این مرکز هسته ای را مسدود و تلاش کردند تا مخالفت قاطعانه خود را با انرژی های هسته ای جدید به تصویر بکشند و از دولت ائتلافی لندن بخواهند تا طرح های هسته ای خود را برای تاسیس هفت تاسیسات هسته ای دیگر در سراسر کشور به حالت تعلیق در بیاورد.

خبر برگزاری این تظاهرات در شرایطی گزارش می شود که دولت لندن با وجود افزایش نگرانی ها درباره شدت حوادث اتمی، اعلام کرده است که در حال طراحی ایجاد هشت تاسیسات هسته ای دیگر تا سال 2025 میلادی در کشور است؛ مرکز هسته ای "هینکلی پوینت" اولین نمونه از این تاسیسات هسته ای جدید است.

یکی از سخنگویان کمپین تحریم فعالیت های هسته ای " EDF" در این باره اعلام کرده است: فاجعه فوکوشیما تنها آغاز ماجراست؛ تمام نسل جدید انگلیس بقیه عمر خود را زیر سایه آلودگی های تشعشعات هسته ای سپری خواهند کرد؛ آیا ما واقعا می خواهیم که فرزندان ما با وجود همین تهدید زندگی کنند؟

فاجعه هسته ای فوکوشیما در تاریخ 11 مارس سال 2011 میلادی اتفاق افتاد که منجر به آلودگی گسترده اتمی این کشور شد و بیش از 20 هزار نفر از ژاپنی ها نیز در این فاجعه کشته شدند و ده ها هزار نفر دیگر نیز مجبور شدند مناطق آلوده به پرتوهای اتمی را ترک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها