کد خبر: ۴۴۷۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
تشدید مشکلات امنیت اجتماعی در ایالات متحده:
چالش های کمرشکنی که دولت ایالات متحده با آنها دست به گریبان است نظیر بدهی های سرسام آور خارجی، کسری بودجه، ناآرامی های داخلی که جنبش وال استریت در رأس آنها قرار دارد، افزایش فوق العاده نارضایتی در بین شهروندان امریکایی، بی عدالتی و تبعیض نژادی، وضعیت اسفبار زندان ها و ... امریکا را تبدیل به پوسته ای توخالی از ژست های مردم سالارانه کرده که نه تنها توان شرکت در جنگی تازه را نخواهد داشت، بلکه باید مراقب اوضاع داخلی خود باشد که طوفان نارضایتی ها و اعتراضات سرکوب شده منجر به نهضتی فراگیر همچون تحولات خاورمیانه نگردد.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - با نگاهی اجمالی به شرایط داخلی امریکا که روز به روز کوس رسوایی نظام لیبرال دموکراسی را بلندتر از قبل می نوازد، می توان دلیل ترس امریکا از دخالت در اجرایی شدن توهمات اسرائیل مبنی بر حمله به ایران را دریافت. چالش های کمرشکنی که دولت ایالات متحده با آنها دست به گریبان است نظیر بدهی های سرسام آور خارجی، کسری بودجه، ناآرامی های داخلی که جنبش وال استریت در رأس آنها قرار دارد، افزایش فوق العاده نارضایتی در بین شهروندان امریکایی، بی عدالتی و تبعیض نژادی، وضعیت اسفبار زندان ها و ... امریکا را تبدیل به پوسته ای توخالی از ژست های مردم سالارانه کرده که نه تنها توان شرکت در جنگی تازه را نخواهد داشت، بلکه باید مراقب اوضاع داخلی خود باشد که طوفان نارضایتی ها  و اعتراضات سرکوب شده منجر به نهضتی فراگیر همچون تحولات خاورمیانه نگردد.

شاید افزایش گروه های موسوم به نفرت که در اعتراض به برخی پدیده های اجتماعی و اَعمال دولت شکل می گیرند، بهتر بتواند شکست سیاست های داخلی ایالات متحده را نشان بدهد. در بین گروه های مختلف که صرفاً با فرهنگ این کشور منطبق هستند افزایش گروه های ضد اسلامی رشد قابل توجهی داشته است. دولت امریکا شاید بتواند با گسترش نفرت از مسلمانان در بین شهروندانش به اغراض پلید خود برای ادامه روند خصومت آمیز با اسلام و مسلمانان ادامه دهد اما مطمئنا بزرگترین آسیب از این رهگذر متوجه خود او خواهد بود. زیرا این ضدیت ها شامل جمعیت رو به رشد مسلمانان امریکا نیز می شود که امنیت اجتماعی در این کشور را باز هم بیشتر به خطر می اندازد.

در ادامه، مقاله کوتاهی درباره گسترش این گروه ها را می خوانیم:

به گزارش مرکز قانونی فقر جنوب (Southern Poverty Law Center)، تعداد گروه های ضد دولتی و گروه های نفرت که در سال گذشته رو به فزونی بود، باز هم به دلایلی نظیر تنش های نژادی، تئوری های توطئه، لفاظی های سیاسی، و خشم ناشی از نابرابری های اقتصادی افزایش داشته است.

جنبش میهن پرستی یا میلیشیا، دولت فدرال را دشمن می داند. اولین خیزش در تعداد اعضای آنان، پس از بمباران اُکلاهاما سیتی در سال 1995 رخ داد. آنها اکنون نیز به نحو خصمانه ای با اوباما و انتخاب دوباره ی احتمالی او به ریاست جمهوری مخالف اند. نژادپرستان سفید پوست، گروه مرکزی این جنبش را تشکیل می دهند. تعداد آنها از 824 نفر در سال 2010، به 1274 نفر در سال 2011 افزایش داشته است.

گروه های نفرت، در موضوع مورد انزجارشان کاملاً دموکراتیک عمل می کنند؛ آنها از همه متنفرند! LGBT [گروه های دگر باش جنسی] ، دولت، اقلیت ها، مسیحیان غیر انجیلی [مسیحیانی که تحت تعلیمات انجیل نیستند] ، مهاجران قانونی و غیر قانونی، تمام پلیس ها، فقرا و غیره... در تمام آنها افزایشی معادل 1002 گروه در سال 2010، به 1018 گروه در سال 2011 دیده می شود.

جنبش شهروندان برتر [Sovereign Citizens Movement] معتقد است آنها نیز باید همان معافیت از قانونی را داشته باشند که تصور می کنند شهروندان بومی دارند. آنها مالیات نمی پردازند، بسیاری از قوانین را نادیده می گیرند، و حتی از گرفتن گواهی نامه رانندگی سر باز می زنند. اگرچه آنها در گروه های ضربت سازماندهی نشده اند اما برآورد شده است که تعداد اعضای این جنبش در حدود 300000 نفر باشند. اف بی آی اخیرا درخصوص خشونت بالقوه در این گروه، نگرانی هایی را ابراز کرده است. نگرانی های اف بی آی به دلیل افزایش تعداد حوادثی است که طی آنها، افسر پلیس، شخصی را متوقف کرده و ناگهان در کمتر از چشم بر هم زدنی انفجاری رخ می دهد. چندین واقعه اینچنینی، منجر به مرگ افسر پلیس شده اند.

به طور ویژه، گروه های نفرت ضد LGBT از 17 عدد در سال 2010، به 27 عدد در سال 2011 افزایش داشته اند. تعداد فزاینده ایالات هایی که ازدواج همجنس بازان مرد را قانونی می دانند، و لفاظی های سیاسی پیرامون این موضوع، دلایل اولیه رشد این گروه ها محسوب می شوند.

گروه های نفرت ضد مسلمانان به طور خاص، رشد قابل توجهی را – از 10 عدد در سال 2010 تا 30 عدد در سال 2011- دارا بوده اند. لفاظی های سیاسی در رابطه با قوانین شریعت که ایالات متحده را مورد حمله قرار می دهند، باز هم در این میان ایفای نقش دارند؛ زیرا احساس خطر از وضعیت بی ثبات خاورمیانه به دلیل بروز بهار عربی و تنش های بین اسرائیل، فلسطین، و ایران، بسیار افزایش داشته است. قدرنشناسی عراقی ها و افغان ها درخصوص اینکه کشورهایشان را مورد هجوم و اشغال قرار داده ایم نیز بر آتش این خشم و آزردگی افزوده است.

گزارش این مرکز، این فرضیه را مطرح ساخته است که کاهش گروه های نفرت ضد مهاجرت به دلیل همکاری سیاستمداران و تصویب قوانین ویژه مهاجرت در ایالت های مختلف بوده است. این گروه ها از 319 عدد در سال 2010، به 184 عدد در سال 2011 کاهش یافته اند.
مرکز قانونی فقر جنوب، در اوایل دهه 1970 برای دفاع از حقوق قانونی امریکایی های افریقایی تباری تأسیس شد که به دنبال اصلاحات حقوق مدنی دهه 1960بودند. این مرکز که در محکوم کردن برخی اعضای گروه های نژادپرست سفید پوست مانند Ku Klux Klan به دلیل نقض حقوق مدنی سیاه پوستان مؤثر بود، دامنه فعالیت خود را به دیگر اقلیت ها و گروه های تهدید شده در سال های اخیر افزایش داده است و سال هاست گروه های نفرت را ردیابی می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها