کد خبر: ۴۴۵۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
یک روز پس از مشخص شدن تیم جدید مدیریتی فدراسیون فوتبال، نایب رئیس اول فدراسیون در مصاحبه‌ای غیرمنتظره از احتمال تغییر محل برگزاری فینال جام حذفی خبر داد و اعلام کرد: «ممکن است محل برگزاری دیدار فینال جام حذفی تغییر پیدا کند، باید محل بازی را مشاهده کنم آنگاه تصمیم نهایی را اخذ خواهیم کرد.»

به گزارش رجانیوز، مصاحبه نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال، سوژه‌ای جدید برای محافل خبری به وجود آورد تا آنها پیگیر این موضوع شوند كه فینال جام حذفی قرار است در کدام استادیوم برگزار شود، رسانه‌های گروهی برای پاسخ این سوال به سراغ سرپرست تازه وارد سازمان لیگ رفتند که وی در نخستین مواجهه خود با آیت اللهی، اين اظهارنظر را رد کرد و مدعی شد محل برگزاری فینال جام حذفی به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

چالش مدیریتی میان نایب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال در نخستین روز کاری هیات رئیسه جدید به سوژه محافل خبری تبدیل شد، اما این مسئله زیاد به چشم نیامد چون اختلافات سازمان بازرسی کل کشور با فدراسیون فوتبال این موضوع را از دید افکارعمومی پنهان کرد تا کسی زیاد به این مساله توجه نکند اما با فروکش کردن خبر ایراد سازمان بازرسی کل کشور به نتیجه انتخابات یک بار دیگر موضوع اختلاف نظر میان نواب رئیس جدید فدراسیون فوتبال به صورت جدی مطرح شد با این تفاوت که این بار موضوع دخالت وزارت ورزش و جوانان نیز به این موضوع جنجالی اضافه شد.

ماجرا از وقتی دوباره داغ شد، که خبرگزاری مهر روز جمعه با انتشار خبری نوشت: «با توجه به حضور هیئت دولت در استان خوزستان و افتتاح ورزشگاه جدید 50 هزار نفری غدیر اهواز توسط رئیس جمهور، مسئولان وزارت ورزش و جوانان طبق درخواست مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست کرده‌اند که فینال جام حذفی به جای شیراز در اهواز برگزار شود. قرار است مسئولان فدراسیون فوتبال نیز در جلسه روز شنبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و بررسی کنند.»

پس از انتشار این خبر، موضوع دخالت در امور مدیریتی فوتبال از سوی منتقدان فوتبال به صورت جدی مطرح شد اما مسوولان فدراسیون فوتبال که تمایل نداشتند این اتفاق حاشیه‌ای جدید برای مدیریت فوتبال ایران به وجود آورد این خبر را تکذیب کردند اما پیدا بود كه به احتمال زياد، محل برگزاری فینال جام حذفی از شیراز به اهواز منتقل خواهد شد.

تا صبح روز شنبه مسوولان فدراسیون فوتبال از تائید این خبر خودداری کردند و در تماس‌های مرتبط با این ماجرا اعلام کردند هیچ چیز در این خصوص مشخص نیست اما عصر شنبه، موضوع تغییر محل برگزاری بازی به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد.

در عين حال، مسوولان باشگاه شاهین بوشهر با این تصمیم مخالفند، به همین دلیل محمدپور مدیرعامل این باشگاه در گفت و گو با ایسنا گفت: «تاكنون سه نشست رسمي براي تعيين مكان برگزاري فينال جام حذفي گذاشته شده و طرفين هم به توافقاتي رسيده‌اند. ما هم از اين به بعد هيچ تغييري را نخواهيم پذيرفت. ما بليت‌هاي رفت و برگشت به شيراز را آماده ‌كرده‌ايم و حتي براي بازي هتل هم رزرو ‌كرده‌ايم. پنج روز ديگر بازي بايد برگزار شود و ما تغيير مكان بازي را نمي‌پذيريم.»

مسوولان باشگاه استقلال نیز به صورت تلویحی با این انتقال مخالفت کردند اما دقایقی پس از انتشار این اخبار مسوولان دو باشگاه، با برگزاری بازی پایانی جام حرفی در ورزشگاه الغدیر اهواز موافقت کردند. برخی اخبار تائید نشده حکایت از این دارد که مسوولان فدراسیون فوتبال که با مسئله‌ي جديدي در خصوص نتیجه انتخابات رو به رو شده‍اند، بدون مخالفت با نظر وزارت ورزش و جوانان موافقت کردند تا شاید با این تعامل، نظر مساعد وزارت ورزش و جوانان را جلب کنند و وزارت ورزش و جوانان از مدیریت فوتبال ایران حمایت کند.

با اين حال، هنوز اين پرسش پاسخ داده نشده است که چه کسی دستور تغییر محل برگزاری فینال جام حذفی را صادر کرد و چرا مسوولان فدراسیون فوتبال که تا پیش از این به صورت جدی با تغییر مکان برگزاری این بازی مخالفت می‌کردند، این مساله را پذیرفتند و اهواز را به عنوان میزبان فینال جام حذفی اعلام کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها