کد خبر: ۴۴۵۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
یک عضو حزب شباب الصمود یمن با بیان اینکه عربستان بشدت از موفقیت انقلاب یمن می‌ترسد تاکید کرد که رژیم شاهنشاهی سعودی از تاثیر انقلاب یمن بر مردم خود می‌هراسد.

«فارس ابوبارعه» عضو حزب شباب الصمود یمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صنعاء، بشدت از سیاست عربستان سعودی در قبال یمن انتقاد کرد و افزود که این کشور در صدد است به قیمتی، انقلاب مردم یمن را سرکوب و خفه کند.

ابوبارعه تاکید کرد که کشورهایی مانند عربستان و آمریکا در صددند تا با حاکم کردن استبداد، منابع و ثروتهای این کشور را تاراج کنند.

به گفته این مبارز یمنی، این کشورها قرار است این کار را با دست‌نشاندگی افراد وابسته به خود انجام بدهند همچنانکه انتخابات اخیر یمن نیز برای نگاه داشتن عناصر بازمانده از رژیم عبدالله صالح است.

در ذیل گفت‌وگوی کامل با ابوبارعه را می‌خوانید:

فارس: آیا احتمال دخالت نظامی عربستان و آمریکا در یمن هست؟ اگر هست چرا و چطور؟

- دخالت آمریکا و عربستان در صورتی که دو کشور منافع خود را در خطر ببینند بعید نیست. منافعی که با سقوط نظامی که احزاب کنگره و دیدار مشترک نماینده آن در این انقلاب هستند ممکن است به خطر بیفتد. یا اینکه این دو کشور به بهانه اینکه برای یمن تلاش می‌کنند ممکن است اقدامی بکنند؛ در حالی که اینهاسرسخت‌ترین دشمنان یمن هستند و ما خیری از اینها نخواهیم دید که به موفقیت انقلاب‌مان علیه دشمنان ما کمک کنند.

اکنون شما شاهد عربستان هستید که میلیاردها دلار برای خاموش کردن انقلاب یمن هزینه می‌کند. این کار چند دلیل دارد. از جمله اینکه موفقیت دولت یمن بر منافع ناحق عربستان در یمن تاثیر می‌گذارد. همینطور عربستان از بازپس‌گیری اراضی یمن که دیر زمانی است با موافقت رژیم یمن اشغال کرده است نگران است. علاوه بر این عربستان چون رژیمی شاهنشاهی استبدادی است از تاثیر انقلاب یمن بر فضای شاهنشاهی مردم خود می‌ترسد.

فارس: چرا اقداماتی انجام می‌دهند تا اعتراضات در یمن تشدید نشود؟

- همانطور که گفتم، عربستان می‌خواهد انقلاب یمن را به هر ترتیب ممکن و به هر قیمتی خاموش کند. عربستان از موفقیت انقلاب یمن بیش از هر انقلابی دیگر می‌ترسد زیرا بخوبی می‌داند که در صورت موفقیت این انقلاب، یمنی‌ها از چنگ استبداد شاهنشاهی سعودی رها می‌شوند و دیگر دست سعودی‌ها از امور یمن کوتاه می‌شود. سعودی‌ها می‌خواهند مردم یمن برده آنان باشند که هر جور بخواهند از ریاض بر او حکومت کنند. گویی که یمن یکی از مناطق عربستان و تابعه این کشور است. همچنین حزب تجمع یمن برای اصلاح از جهنم جریان العداله وارد انقلاب شد زیرا این حزب جزئی از رژیم عبدالله صالح است زیرا همه سران آن با رژیم صالح کار می‌کردند و می‌کنند. آنها در گرفتار شدن یمن در فساد و قتل و تاراج اراضی و ریخته شدن یمنی‌ها در جنوب و صعده به رهبری محسن الاحمر و با فتوای عبدالمجید الزندانی  و دیگر علما شریک هستند. برای همین حزب اصلاح با حمایت عربستان اقدام به سرکوب انقلاب کرد تا آن را خاموش کند.

فارس: چرا انتخابات را تحریم کردید؟

- علتهای زیادی داریم. یکی از مهم‌ترین علت‌ها این است که ما برای ساقط کردن رژیم عبدالله صالح خروج کردیم نه برای انتخاب آن. عبدربه منصور و حزب اللقاء المشترک یک سیستم کامل در یک رژیم واحد هستند. برای همین باید برای ساقط کردن همه اینها تلاش کنیم. هر کس که دستش به خون مردم آلوده است یا در این قالب قرار می‌گیرد. چرا که اینها با حمایت دستان بیگانگان و تحت قیمومیت آمریکا و برای حفظ منافع این کشورها فعالیت کردند نه منافع یمن. از سوی دیگر انتخابات را تحریم کردیم تا کشور به دلیل این انتخابات به سوی پرتگاه سوق داده نشود. ما چگونه در انتخابات رژیمی شرکت کنیم که برای ساقط کردنش انقلاب کردیم. انقلاب کردیم برای پس‌گیری حقوقمان از جمله حقوق برادرانمان در صعده؛ کسانی که دست خیانت و ظلم از آستین محسن الاحمر خارج شد و آنان را صدمه زد؛ کسی که یکی از ارکان رژیم صالح است. همینطور برادرانمان در جنوب که جان و مالشان تاراج شد. برای همین مردم این انتخابات را رد کردند. بخصوص در مناطق جنوب. باید اعلام کنیم که ورود خشونت‌بار در جنوب ما را به قبل از سال‌های 90 بازمی‌گرداند زیرا خشونت خشونت می‌آورد و وحدت را در جنوب از بین می‌برد. به طور کل این انتخابات و ابتکار شورای همکاری به ما ربطی ندارد به یمن هم ربطی ندارد و فقط آمریکا و عربستان در وهله اول خواستار آن هستند.

فارس: این انتخابات نتیجه تلاش برخی کشورهای عربی و غربی است که به هر قیمتی برگزار شد. نظر شما درباره این تلاش‌ها چیست؟

- تلاش کردند چون انتخابات، به طور کل منافع این کشورها را تامین می‌کرد.

فارس: اهداف و منافعشان چیست؟

- در وهله اول،‌ حاکم کردن استبداد در یمن. سپس تاراج منابع و ثروتهای یمن با همراهی کسانی که حاکم این کشور می‌شوند و ساخته دسته آمریکا و عربستان دیگر کشورهای عربی خلیج [فارس] و قدرتهای غربی هستند تا بازوی آنان در این کشور باشند، تا اینکه این افراد وابسته را برای زدن برادران حوثی ما و کشتار آنان با دستانی یمنی به کار بگیرند و از آنان در اجرای تمایلات سعودی‌ها و آمریکایی‌ها استفاده کنند زیرا عربستان از حوثی‌ها می‌ترسد برای همین از آزاد شدن یمنی‌ها از استبداد عربستان می‌ترسند. در غیر این صورت عربستان از کشور حکمت و ایمان بیرون رانده می‌شود و دوستان خود در این رژیم را از دست می‌دهد و اراضی یمنی که اشغال شده باید آزاد شود و از سویی دیگر، به هواپیماهای آمریکایی دیگر اجازه داده نمی‌شود که حریم هوایی یمن را نقض کنند و وارد آسمان این کشور شوند و مردم آن را بکشند بدون اینکه کسی مقابل آنان بایستد. اهداف دیگری هم هست که زیاد است. عربستان و آمریکا می‌ترسند که انقلاب پیروز شود و آدم‌های خود در این کشور را از دست بدهند.

فارس: برگزاری انتخابات برای انقلاب یمن، به مثابه رژیم سابق است. زیرا هدف از آن،‌به قدرت رساندن یکی از سران وابسته به علی عبدالله صالح است. نظر شما چیست؟

- بله. مطمئنا اینطور است. اینها می‌خواهند که همان رژیم در راس قدرت بماند. بدون اینکه در آن غیر از ظاهرش تغییری ایجاد بشود. اما اگر این رژیم از جا کنده شود و دستانی که به دنبال دلارهای آمریکایی و عربستانی له‌له می‌زنند قطع شوند باور کنید که عربستان و آمریکا همه تواقنامه‌های باطلی که به صورت غیرقانونی با رژیم عبدالله صالح امضا کردند، از دست می‌دهند؛ توافقهایی که ملت تاوان آن را دارند می‌دهند. اما آنها می‌خواهند این رژیم باقی بماند تا این توافقنامه‌های ظالمانه تحت تاثیر قرار نگیرد. ساقط شدن این رژیم با انقلاب یعنی پس گرفتن حقوق از دست رفته و غصب شده.

فارس: در سایه این انتخابات، سرنوشت خواسته‌های مردمی برای ساقط کردن رژیم عبدالله صالح و بقایای آن چه می‌شود؟

-هر چند این انتخابات در سایه تحریم مردمی برگزار شد و آن را ناسالم برگزار کردند اما ما بر خواسته خود می‌مانیم تا همه عناصر رژیم حاکم ساقط شود و این کار را با انواع راه‌های مسالمت‌آمیز انجام می‌دهیم تا اینکه این رژیم ساقط سپس محاکمه شود. ما به ساقط کردن ظلم ادامه می‌دهیم تا آن را تحویل زندان عدالت انقلابی کنیم.

فارس: آینده یمن را با توجه به وضعیت سیاسی که طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در آن موثر هستند ‌چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- اگر برخی مسئولیت ملی خود را بر عهده نگیرند و وظیفه خود را انجام ندهند، آینده یمن رو به جهنم می‌رود. از همه سران حزب اصلاح می‌خواهم که برای جلب رضایت عربستان یا آمریکا یا هر کشوری دیگر، علیه میهن خود فعالیت نکنند. وطن به دلیل اقدامات و انحصار قدرت این افراد و تصمیم‌های احزابی که ما برای سرنگون کردن آنان قیام کردیم، بر لبه پرتگاه قرار گرفته است.

فارس: به نظر شما امروز چه کسی بر یمن حکومت می‌کند؟

- امروز حاکم یمن سفیرآمریکاست. کسی غیر از او نیست. هر چه در این کشور جریان دارد، سفیر آمریکاست که تصمیم می‌گیرد و دولت و رژیم باید مو به مو آن را اجرا کنند. سفیر آمریکاست که تصمیم می‌گیرد و خون یمنی‌ها را بسادگی مباح می‌داند. در قبال این اقدامات و دخالت‌های خارجی، حکومت هیچ دخالتی که با منطق عقل سازگار باشد از خود نشان نداد.

فارس: شما به عنوان جوانان مستقل در سایه این تلاش‌ها و دخالت‌های خارجی که تلاش می‌کند انقلاب یمن را بی‌محتوا کند، چه گزینه‌هایی دارید؟

- از اولین روزهای انقلاب، جوانان وارد جزئیات حکومت جدید و کشور جدید یمن شدند. ابتکاراتی ارائه دادند. گفت‌وگوهایی انجام دادند و راه‌های مناسب یمن را از فکر خود ارائه دادند ولی هیچ‌گاه سران اصلاح به این طرح‌ها گوش فرا ندادند. آنان تصمیم‌‌گیری‌ها برای انقلاب را خودشان به تنهایی اتخاذ کردند و با عبدالله صالح وارد گفت‌وگو شدند. البته آنان خودشان جزئی از رژیم صالح هستند زیرا ابتکار شورای همکاری را پذیرفتند و همینطور مسائلی از این دست که انقلاب را دور زدند. الان هم همچنان بر ادامه دادن سرقت انقلاب و چیدن ثمره آن مصر هستند اما نخواهند توانست چرا که جوانان انقلابی همچنان ابداعات انقلابی خود را ادامه می‌دهند. ما آماده‌ایم که جان و مالمان را برای سرنگون کردن این سیستم فاسد فدا کنیم. خدا را شکر اینهایی که خیانت کردند، دستشان رو شد و امروز حکومت را میان خود تقسیم می‌کنند. ولی ما راه انقلابی خود را ادامه می‌دهیم تا اهداف انقلاب کاملا تحقق یابد. ما نباید گفت‌وگو با کسی جز شهدا را بپذیریم و باید اعتراف کنیم که به دلیل نفوذ برخی دسیسه‌کاران به صفوف انقلابیون ما را دچار مشکل کرده است؛ دسیسه‌کارانی که مانع اتحاد انقلابیون می‌شوند و متاسفانه برخی نیز فریب خورده‌اند ولی خدا را شکر الان توانسته‌ایم گرد هم آییم و توانستیم جبهه انقلابیون آزاده را تکشیل بدهیم تا از طریق آن انقلاب را ادامه بدهیم.

فارس: آیا انتخابات اخیر به انقلاب پایان داد؟

- محال است. محال است آنچه از نهال انقلاب کاشته‌ایم بتوانند نابود کنند. این چه انتخاباتی است که به سود انقلاب و انقلابیون نیست. این انتخابات چهره دشمن خارجی و اینکه چه کسانی انقلابیون حقیقی است برای ما روشن کرد. همه چهره‌های واقعی رو شد همچنین چهره واقعی حزب اصلاح که دستش بیش از عبدالله صالح در نابود کردن کشور و خلق خدا آلوده است.

فارس: فکر نمی‌کنید که جوانان مستقلی که انتخابات را رد کردند با حملات شدیدی روبه رو شوند اگر در میادین باقی بمانند؟

- ما جوانان انقلابی این مسئله را بخوبی درک می‌کنیم و می‌دانیم. ما از این پس حتی قبل از گلوله دشمن، منتظر گلوله‌های دوستان هستیم. ما منتظر شهادت به دست کسانی هستیم که تا دیروز ادعا می‌کردند که یاران انقلاب هستند. عیبی ندارد که ابتدا با این گروه روبه‌رو شویم و گلوله‌های خیانت آنان را با گلوله‌های دیگران دریافت کنیم. معتقدیم که مرگ در راه وطن کمترین چیزی است می‌توان در برای آن فدا کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها