کد خبر: ۴۴۵۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
بر اساس این قرعه کشی تیم ایران در گروه A با تیم های ملی قطر، لبنان، ازبکستان و کره جنوبی هم گروه شد.

سایت فیفا افزود: بدین ترتیب تیم کره جنوبی باید یکبار دیگر در مرحله مقدماتی به مصاف دشمن قدیمی خود برود، رقیبی که طی چند سال اخیر چندین بار از جمله در مرحله آخر مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی مقابل آن صف آرایی کرده است.

هر دو بازی ایران و کره جنوبی در آن مسابقات با تساوی یک بر یک تمام شد اما دیدار بعدی دو تیم که در یک چهارم نهایی جام ملت های 2011 آسیا بود به سود کره ای ها به پایان رسید.

تیم های دیگر این گروه ازبکستان، لبنان و قطر هستند. از این میان ازبکستان بر عملکرد خوب خود که منجر به پیروزی در دور سوم مقابل ژاپن شد تکیه خواهد کرد اما باید دید قطر یا لبنان می توانند کار قبلی خود در غلبه بر تیم های بزرگ آسیا را بار دیگر تکرار کنند یا نه.

از نگاه سایت فیفا ، تیم های ایران و کره جنوبی از این گروه مدعیان صعود به جام جهانی هستند چراکه ایران بعد از اینکه شانس صعود به جام جهانی 2010 را از دست داد، مصمم است با رهبری ''کارلوس کی روش'' گام به این رقابت ها بگذارد. از طرفی تیم ایران با حضور بازیکنانی چون ''جواد نکونام'' و ''مسعود شجاعی'' یکی از بهترین ترکیب ها را شکل داده است.

کره جنوبی نیز که از سال 1986 تاکنون به تمامی جام های جهانی صعود کرده، شانس زیادی برای حضور در جام جهانی برای نهمین بار دارد. اما ''چوی کانگ هی'' مربی کره جنوبی بعد از عملکرد نه چندان خوبی که کره جنوبی در مراحل قبلی داشت، دست به بازسازی تیم زده و نسل جدیدی از بازیکنان را به خدمت گرفته است. نسلی که ترکیب درست آنها می تواند نقش مهمی در موفقیت کره داشته باشد.

به نوشته سایت فیفا، شاید درست نباشد ازبکستان را در زمره تیم های ضعیف گروه به شمار آورد. چون این تیم در سال های اخیر خود را به عنوان یکی از رقبای قدرتمند آسیا مطرح کرده است.

ازبکستان در جام ملت های 2011 آسیا با ارایه عملکردی در خور توجه چهارم شد

و بعد از آن توانست به دور پایانی رقابت های انتخابی جام جهانی 2014 راه یابد. در واقع ازبکستان بعد از شکست ژاپن در دور قبل شانس خود را برای شکست کره جنوبی یا ایران افزایش داده است.

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال در ادامه از تعدادی از بازیکنان تیم های این گروه از جمله جواد نکونام و مسعود شجاعی به عنوان افرادی نام برده است که بازی آنها تماشایی خواهد بود.

این سایت دشوارترین دیدار گروه را هم مسابقه تیم های ایران و کره جنوبی می داند که هر بار با هم روبرو شده اند، چنان جوی را به وجود آورده اند که خود گویای رقابت بین شرق و غرب است.

در دو بازی قبلی دو تیم که در مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی بود، تیم ایران هر بار گل نخست را به ثمر رساند اما کره ای ها بازی را به تساوی کشاندند. اما اینبار نتیجه بازی آنها تکلیف صدرنشین گروه را مشخص می کند.

آمار نشان می دهد تیم ایران یکی از بهترین تیم ها در دور سوم بود که 17 گل در این مرحله زد. از این میان نکونام، کریم انصاری فرد و مجتبی جباری هر کدام سه گل به نام خود ثبت کردند.

تیم های کره جنوبی و ایران تاکنون 25 بار به مصاف هم رفته اند که نتیجه آن 9 برد برای هر کدام و هفت تساوی بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها