وی افزود: با توجه به اینکه اجرای این مصوبه برای سنجش میزان آلایندگی در دور موتور بالا نیاز به خرید تجهیزات داشت، بسیاری از شهرها نتوانستند این تجهیزات را خریداری کنند. این در حالی است که شهرداری تهران با ایجاد زیرساختها از سال گذشته برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد و همزمان با معاینه فنی عادی، معاینه فنی برتر را نیز صادر میکرد. مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به حذف معاینه فنی عادی در کل کشور تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده، میانگین وزنی خودروهای پایلوت نشان داده است که بیش از 70 درصد خودروها در معاینه فنی برتر مردود میشوند که این رقم، بسیار بزرگ و فاجعه بار است.
وی با تاکید بر لزوم نصب کاتالیست در خودروها برای دریافت معاینه فنی برتر خاطرنشان کرد: هزینه کاتالیست پراید 200 هزار تومان و پژو 400 هزار تومان است که با احتساب اجرت نصب، هزینه آن بسیار بیشتر می شود.
حسینی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در کشور 100 درصد شکست خواهد
خورد، گفت: در دنیا حدود مجاز آلایندگی مناطق مختلف در کلان شهرها و شهرهای
کوچک متفاوت است و باتوجه به اینکه آلودگی شهرهای مختلف در کشور ما با
یکدیگر متفاوت است، پس اجرای این طرح باعث اجحاف در حق شهرستانهای کوچک
خواهد شد و مردم را از دریافت معاینه فنی زده میکند؛ چراکه در شهرستانها
معاینه فنی به صورت مکانیزه رصد نمیشود و تنها برای حضور در شهر تهران
نیازمند دریافت معاینه فنی برتر هستند، پس مراجعات برای دریافت معاینه فنی
به شدت کاهش خواهد یافت.