کد خبر: ۴۳۹۸۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
هاآرتص: «تحلیلگران معتقدند اسرائیل در حمله به ایران تنها یک شانس دارد و آن، این است که آمریکا را هم به جنگ بکشاند زیرا اسرائیل در حمله یک جانبه به ایران، تنها یک بازدارنده خواهد بود.»

جام نیوز، روزنامه هاآرتص، روز سه شنبه 6 مارس(16 اسفند) نوشت: «ایهود باراک، وزیر دفاع ادعا کرده است حمله موشکی ایران به اسرائیل بعد از بمباران این کشور توسط جنگنده های اسرائیل بسیار کوچکتر از آن است پیش بینی شده است زیرا اوضاع سوریه و لبنان تغییر کرده است. اکنون اجازه بدهید این جنگ را بنابر واقعیات بررسی کنیم.»

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: «حمله اسرائیل به ایران، تبعات و خسارت های بسیاری همچون هدف قرار گرفتن جنگنده ها را در پی خواهد داشت.از دیگر سو، انتخابات آمریکا نزدیک است و به همین خاطر اوباما به شدت مخالف جنگ با ایران است و تنها به صورت شفاهی از اسرائیل حمایت می کند. در نتیجه باید گفت حمله به ایران بسیار بد خواهد بود.»

هاآرتص افزود: «اگر ما به ادعاهای باراک استناد کنیم، ایران در حال وارد شدن به منطقه امنیت است. سایت فردو در نزدیکی قم، زیر کوه ها قرار گرفته است و در نتیجه اگر هم تمامی تاسیسات ایران به غیر از فردو کاملاً تخریب شود، ایران طی دو سال برنامه هسته ای خود را از سر خواهد گرفت و این بار سراغ ساخت بمب هسته ای و غنی سازی بیشتر اورانیوم خواهد رفت. اینکه باراک گفته دوباره بعد از دو سال حمله می کنیم، حرفی بی معناست به خصوص که فردو غیر قابل نفوذ است و بعد از حمله اول اسرائیل، ایران به شدت مشتاق تلافی و ساخت بمب هسته ای خواهد شد.»

هاآراتص در پایان نوشت: «تحلیلگران معتقدند اسرائیل در حمله به ایران تنها یک شانس دارد و آن، این است که آمریکا را هم به جنگ بکشاند زیرا اسرائیل درحمله یک جانبه به ایران، تنها یک بازدارنده خواهد بود. در حال حاضر فشار زیادی به اوباما وارد می شود که پیش از انتخابات به ایران حمله کند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها