معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که در 4.5 سال اخیر کارهای روزمره تفویض اختیار شده بود و کمتر در کارهای روزمره به بنده مراجعه می شد، اظهار کرد: جمع نسبتا سالمی بود و تلاش کردم فضای آرامی برای فعالیت همکاران فراهم شود.
کشاورزیان با تاکید بر این که باید برای کشور تولید ثروت کنیم، افزود: همواره تاکید کرده ام در تولید گاردریل به سمت تولیدات با کیفیت برویم و در کنار این کار سایتی را برای تست گارد ریل راه آندازی کنیم.وی بیان کرد: در خرید ماشین آلات برفروب و نمک پاش نیز فراخوان هایی دادیم، کلا فکر و ذکرم این بود که در بخش حمل <نقل چه کار می توانیم انجام دهیم.
وی همچنین به ساماندهی 1600 اتوبوسرانی در قالب شرکت های صاحب نام گفت: در بخش آیین نامه حمل ونقل بین المللی، تعداد محدودی برای این مجوزها پذیرفته می شدند که در این راستا امتحان را به دو بار در سال و تعداد قبولی ها را از 15 به 80 افزایش دادیم.
وی با اشاره به درآمدهای پایدار برای نگهداری راه ها، افزود: در چند سال اخیر حدود 2000 میلیارد تومان برای این کار منابع فراهم شد، کمبودها در جاده ها محسوس است و نمی توانیم منکر وجود ضعف های زیادی در این بخش باشیم.
رئیس سابق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یادآور شد: اگر انشاءالله قیمت سوخت واقعی شود سهم خوبی به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای نگهداری راه ها می رسد.
کشاورزیان با اشاره به این که سالانه 7 تا 8 درصد ترافیک مسافر کاهش می یابد، گفت: متاسفانه سفرهای کاری هم با خودروهای شخصی انجام می شود که این مسئله به واقعی نبودن قیمت سوخت برمی گردد. باید قیمت سوخت واقعی شود نباید از این کار بترسیم.
وی با تاکید بر این که مقدمه واجب واقعی شدن نرخ سوخت، حذف تعرفه واردات خودرو است، اظهار کرد: به جای دریافت عوارض از مردم قیمت سوخت را افزایش دهیم. معتقدم خودروسازان هم میتوانند خود را با این شرایط تطبیق دهند، اگر هم نتوانستند باید حذف شوند معنی ندارد کشور هزینه آنها را بپردازد.