کد خبر: ۴۳۹۰۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
برای استفاده نابخردانه واژه جعلی "خلیج ع ر ب ی" به جای نام "خلیج فارس"
از آنجا که این اقدام کودکانه و غیرحرفه‌ای در یک مکان ملی و فرهنگی ژاپن، باعث ناراحتی هم وطنان عزیز مقیم ژاپن و سایر فرهیختگان غیر ایرانی دوستدار ایران عزیز شده است، با مشورتی که با دانشجویان و جمعی از ایرانیان مقیم کشور ژاپن داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که نامه ای اعتراضی خطاب به برگزار کنندگان این نمایشگاه در کوتاه ترین زمان تهیه و پس از جمع آوری امضای انجمن ها و سایر اشخاص علاقه‌مند مرتبط (اعم از اساتید، محققین، دانشجویان، و فارغ التحصیلان گرامی، ایرانیان عزیز مقیم ژاپن و سایر هموطنان و اشخاص غیر ایرانی علاقه مند به تعاملات دو کشور ایران و ژاپن) برای موزه ملی توکیو ارسال گردد.
سرویس سیاسی پایگاه 598: همانطور که شاید پیش از این مطلع شده باشید، در موزه ملی توکیو نمایشگاهی با عنوان Roads of Arabia در حال برگزاری است که در آن آثار تاریخی منتسب به عربستان سعودی به معرض نمایش گذاشته شده است. بنا به مشاهدات و گزارشات جمعی از دوستان، متأسفانه با تحریف کودکانه بدهیات تاریخی، جغرافیایی و حقوقی، در جای جای این نمایشگاه از عنوان جعلی و دروغین "خلیج ع ر ب ی" بجای نام اصیل، مستند و حقیقی "خلیج فارس" استفاده شده است.

از آنجا که این اقدام کودکانه و غیرحرفه‌ای در یک مکان ملی و فرهنگی ژاپن، باعث ناراحتی هم وطنان عزیز مقیم ژاپن و سایر فرهیختگان غیر ایرانی دوستدار ایران عزیز شده است، با مشورتی که با دانشجویان و جمعی از ایرانیان مقیم کشور ژاپن داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که نامه ای اعتراضی خطاب به برگزار کنندگان این نمایشگاه در کوتاه ترین زمان تهیه و پس از جمع آوری امضای انجمن ها و سایر اشخاص علاقه‌مند مرتبط (اعم از اساتید، محققین، دانشجویان، و فارغ التحصیلان گرامی، ایرانیان عزیز مقیم ژاپن و سایر هموطنان و اشخاص غیر ایرانی علاقه مند به تعاملات دو کشور ایران و ژاپن)  برای موزه ملی توکیو ارسال گردد.

لذا در صورتیکه شما نیز علاقه‌مند به پیوستن به این حرکت مردمی در جهت دفاع از هویت اصیل و تابناک خلیج تا ابد فارس هستید، لطفا فرم ذیل را تکمیل نموده، دوستان و آشنایان علاقه‌مند خود را نیز مطلع فرمایید.

لازم به ذکر است که تا کنون با انجمن های متعدد مرتبط با ایران و ژاپن تماس حاصل شده و موافقت آنها کسب شده است.


اسامی امضا کنندگان حقوقی و حقیقی به همراه نامه به موزه ملی توکیو ارسال خواهد شد. اگرقصد دارید این نامه را  بصورت شخص حقیقی امضاء نمایید، ذکر عنوان شغلی و محل اشتغالتان به اعتبار نامه خواهد افزود.


اسامی امضا کنندگان بصورت هر چند ساعت یکبار بروز می شود و در اینجا قابل مشاهده می‌باشد. 


ییشاپیش از حمایت شما از این پویش مردمی کمال تشکر را داریم.

امضای فرم لینک زیر:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها