کد خبر: ۴۳۹۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
آیت الله سبحانی:
آیت الله سبحانی، انواع برنامه‌های فرهنگی هنری و بیان معارف اهل بیت(ع) در مساجد را موجب دور کردن فساد از جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: در مساجد کاری کنیم که جوانان بعد از اصلاح خود مبلغ این معارف برای دیگران باشند.

رسا، آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در جمع اعضای ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، به جایگاه رفیع مسجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نخستین اقدام پیامبر اکرم(ص) بعد از ورود به مدینه ساخت مسجد بود.

این مرجع تقلید، کارکردهای مسجد در زمان پیامبر اعظم(ص) را یادآور شد و ابراز داشت: مسجد نه تنها محل عبادت بلکه مکانی برای آموزش مردم و اجتماعات سیاسی بود و تمام کارهای حکومتی در مسجد صورت می‌گرفت.

حضرت آیت الله سبحانی، خطاب به متولیان مساجد عنوان کرد: امروز نیز مساجد کشور علاوه بر نماز جماعت باید در سایر زمینه‌ها فعالیت داشته باشد و درب مساجد برای بهره گیری و پاسخ به نیازهای مردم باز باشد.

وی یکی از راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان را انس با قرآن توصیف کرد و ابراز داشت: خداوند به قرآن برکتی عنایت کرده که انس با آن موجب دوری از گناه است و جوانانی که با قرآن سر و کار دارند کمتر دچار گناه می‌شوند.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه راه مبارزه با فساد تنها سخنرانی و موعظه نیست، خاطرنشان کرد: برای مبارزه با فساد باید از ابزارهای متنوع استفاده کرد که از جمله آنها آموزش قرآن، حفظ، تفسیر و برگزاری اردوهای علمی فرهنگی برای جوانان است.

آیت الله سبحانی، علاوه بر عمران ظاهری مساجد توجه به معنویت در این مکان مقدس را خواستار شد و اظهار داشت: یکی از راه‌های عمران، اجتماع پر شور مسلمانان در این مکان مقدس است و همانطور که در روایات آمده مساجد در روز قیامت از عدم حضور بندگان شکایت می‌کنند.

وی انواع برنامه‌های فرهنگی هنری و بیان معارف اهل بیت(ع) در مساجد را موجب دور کردن فساد از جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: با آموزش های لازم در مساجد کاری کنیم که جوانان ما بعد از اصلاح خود مبلغ این معارف برای دیگران باشند.

این مرجع تقلید، شناخت معارف قرآنی را به جوانان توصیه کرد و اظهار داشت: در کنار روخوانی و حفظ، معارف قرآن نیز در مساجد تدریس شود تا معلمانی شایسته در این زمینه پرورش پیدا کنند.

آیت الله سبحانی، محجوریت قرآن قبل از انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در آن زمان قرآن در مدارس و مساجد نبود، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران به قرآن توجه بیشتری می شود اما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه از هر ده میلیون نفر باید یک میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، اشاره کرد و افزود: امروز به حفظ قرآن توجه ویژه ای شده اما آمار حافظان باید بیشتر شود.

این مرجع تقلید، استفاده از معلمان مجرب در تدریس قرآن را خواستار شد و عنوان کرد: اساتید توجه داشته باشند ابتدا تجوید و زیبا خوانی قرآن و بعد حفظ و مفاهیم را آموزش دهند.

آیت الله سبحانی، در پایان با بیان اینکه توجه به قرآن سبب ایجاد تقوا در جوانان می شود، افزود: در کنار بهره مندی از قرآن نباید از اهل بیت(ع) غافل شد و باید این دو وزنه گرانبها را در کنار هم داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها