البته تعدادی از شرکتها که امکان افزایش قیمت محصولات خود را نداشتند به صورت غیر محسوس تخفیفاتی که قبلا در فروش کالا می دادند، را حذف کردند . برخی شرکتها برای جذب مشتری تخفیفات دو تا 5 درصدی را در انواع محصولات خود درنظر گرفته بودند که تغییرات این روزهای بازار ارز و افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده تا این تخفیفات را حذف کنند.
برخی دیگر از شرکتهای لوازم خانگی که برای فروش محصولات خود طرحهای اقساطی را لحاظ کرده بودند هم اقدام به حذف این طرحها کرده و فقط به صورت نقدی کالاهای خود را به فروش میرسانند.
محمدی یکی از فروشندگان لوازم خانگی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم، گفت: قبلا کارخانجات تولیدکننده و شرکت های واردکننده کالاهای خود را به صورت اعتباری در اختیار بنکداران و فروشندگان قرار می دادند که با این اوضاع بازار ، کالاهای خود را به صورت نقدی و یا مدت بسیار کم به فروش می رسانند.
وی با بیان رونقی در خرید و فروش کالا وجود ندارد، افزود: با توجه به ماه های پایانی سال و نیاز جدی فروشندگان به نقدینگی با مشکل عدم نقد شدن چک های خود روبه رو هستیم.
این فروشنده لوازم خانگی تأکید کرد: بازار این روزها به کما رفته است و هیچ کس پاسخگو نیست.