کد خبر: ۴۳۶۳۷
زمان انتشار: ۱۷:۳۳     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

 به گزارش سایت اوباما، ام اس ان گزارش داد: یک مرد فرانسوی به علت انتشار تصویری از وی در سرویس "گوگل استریت" که تصاویر تصادفی را از خیابان‌ها می‌گیرد و بر روی اینترنت می‌فرستد، به شدت عصبانی شده و به همین دلیل از شرکت گوگل شکایت کرده است.

عکس مزبور مرد فرانسوی را نشان می‌دهد که به گفته خودش پشت درب حیاط خانه پنهان شده بوده و در حال ادرار کردن در حیاط خانه بوده است! 


این مرد فرانسوی می‌گوید به علت انتشار این عکس، برای وی در شهر جوک درست کرده‌اند و برخلاف اینکه گوگل تصویر صورت مرد را مات کرده است ولی تمام 3000 ساکن منطقه روستایی "مِن اِ لووار" وی را شناسایی کرده‌اند!

وی از گوگل درخواست غرامت 13300 دلاری کرده است.

گوگل طی سال‌های اخیر به شدت در معرض این اتهام بوده که اطلاعات خصوصی شهروندان را افشا کرده است. 

موضوع ادرار مرد فرانسوی، تنها مورد جنجال برانگیز برای سرویس گوگل استریت نبوده و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل از طریق اتومبیل‌های مخصوصی که در خیابان‌ها در تردد هستند تا تصویر بگیرند، تجهیزاتی نصب کرده است که با نزدیک شدن به خانه‌ها، اطلاعات کامپیوتر فرد را از طریق وای فای موجود در کامپیوترهای آن‌ها بگیرد. 


گرچه به نظر می‌رسد که گوگل نیازی به این اطلاعات ندارد و حجم اطلاعات به قدری است که داده پردازی آن‌ها ممکن نیست اما براساس آخرین فناوری‌های "دیتا ماینینگ" یا همان ذهن‌خوانی، گوگل این اطلاعات را به صورت کدگذاری شده، در اختیار سازمان ان اس ای آمریکا قرار می‌دهد تا رفتارهای اجتماعی اعم از اعتراضات اجتماعی احتمالی مردم را حدس بزند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها