کد خبر: ۴۳۶۳۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۷ دی ۱۳۹۶
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه حکم پرداخت کمک هزینه مهدکودک به کارمندان زن آموزش و پرورش که دارای فرزند خردسال هستند را الزامی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه حکم پرداخت کمک هزینه مهدکودک به کارمندان زن آموزش و پرورش که دارای فرزند خردسال هستند را الزامی کرد.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در پی شکایت تعدادی از بانوان شاغل در آموزش و پرورش، هیأت عمومی این دیوان با استناد به اینکه زنان کارمند دولت از جمله آموزش و پرورش که فرزند خردسال دارند و محل خدمت آنها فاقد مهدکودک دولتی باشد به موجب مقررات قانونی از جمله ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری و ضوابط اجرایی بودجه در سال‌های مختلف که از سوی هیأت دولت تصویب می‌شود مستحق دریافت کمک هزینه مهدکودک هستند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و آموزش و پرورش دارای تکلیف قانونی و پیش بینی بودجه جهت پرداخت آن هستند.

عدم تبادل موافقت‌نامه نافی حق قانونی کارمندان مستحق نیست و این امر با توجه به پرداخت این مزایا در سایر دستگاه‌های اجرایی باعث تبعیض ناروا شده و لازم است نسبت به پرداخت کمک هزینه مهدکودک به کارمندان زن آموزش و پرورش اقدام شود.

گفتنی است براساس ماده 89 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری تبعیت از آرای وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برای تمامی دستگاه ها لازم است و لزومی به طرح شکایت و تقدیم دادخواست از سوی افراد ذی‌نفع نیست.

دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف به اجرای رأی صادره بوده و در صورت خودداری، مسئولیت قانونی خواهند داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها