کد خبر: ۴۳۶۳۲
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی اختصاصی از خانم "رولا الصفار" نوشت، که این پزشک زن بحرینی در مصاحبه با این روزنامه، تاکید کرد که نیروهای آل خلیفه پس از بازداشت وی به همراه شماری از پزشکان و امدادگران به دلیل درمان و کمک به مجروحان بحرینی؛ آنها را مورد شکنجه قرار دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: دادگاه نظامی این پزشک زن را به 15 سال زندان محکوم کرد. این پزشک زن بحرینی با اشاره به بدرفتاری نیروهای آل خلیفه با وی و دیگر پزشکان تاکید کرد که آنها را برای اعتراف دروغ به "توطئه پزشکان" برای سرنگونی دولت بحرین، تحت شکنجه قرار داده اند.

ایندیپندنت در ادامه افزود: مصاحبه با رولا صفار رییس جمعیت پرستاران بحرینی، بصورت تلفنی و چند ساعت قبل از صدور حکم زندان؛ و یک روز قبل از انتقال وی برای گذراندن دوران محکومیت انجام شده است؛ مجازاتی که به نظر می آید اجرای آن برای مدت کوتاهی به تاخیر افتاده است.

ایندیپندنت به نقل از رولا الصفار نوشت: این یک کابوس بود، به من شوک الکتریکی وارد کردند، و با کابل مورد ضرب و شتم قرار گرفتم؛ برای سه روز به من اجازه خواب ندادند.

رولا الصفار خاطرنشان کرد: طی یک هفته بازجویی فقط یک بطری آب به او دادند؛ و البته استفاده از سرویس های بهداشتی، به شرایط نیروهای امنیتی بستگی داشت.

ایندیپندنت نوشت: خانم الصفار با مشاهده چند دختر دانش آموز که هنگام بازجویی به دلیل تهدید به تجاوز شوکه شده بودند، به شدت احساس ترس کرد.

الصفار تاکید کرد که معتقد است برخی از این دختران دانش آموز مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته ولی به دلیل ترس از مسئولان از افشای آن خودداری می کردند.

الصفار گفت: دانش آموزانی در کنار من بودند که بر همه نقاط بدنشان لکه های کبودی دیده می شد.

الصفار اظهار داشت که طی مدت 5 ماه بازداشت، دست کم 250 دختر بازداشت شده را دید که سن آنها بین 13 تا 16 سال بود؛ و به دختران مجروح هیچگونه خدمات درمانی ارایه نمی شد.

این پزشک زن بحرینی افزود: یک شب هنگامی که در سلول خود خواب بود، ناگهان او را به اتاقی کشاندند که چندین مرد در حال سیگار کشیدن بودند؛ آنها وی را تهدید کردند که اگر اعتراف نکند، او را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

رولا الصفار گفت: مسئولان بحرینی پزشکان و پرستاران و همه متخصصان بیمارستان السلمانیه منامه را به انقلاب متهم کرده، و مدعی شده اند که ما بیمارستان را به پایگاهی برای شورش تبدیل کردیم؛ و این درحالی است که تنها گناه ما درمان مجروحان بود.

رولا الصفار همچنین اظهار داشت: یکی از زنان وابسته به خاندان آل خلیفه که از افسران پلیس است، شخصا او را با شوک الکتریکی شکنجه کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۶
۰
لعنت خدا بر آنها
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها