کد خبر: ۴۳۶۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
رييس پليس پيشگيري از جرائم ناجا اظهارداشت: بسيار مطلوب است که جوانان ما در حلقه هاي معرفتي که از سوي طلاب در مکان هاي مختلف برگزار مي شود، حضور مي يابند و پاسخ سوالات خود را نيز دريافت مي کنند.
مرکز خبر حوزه، سردار بهرام نوروزي در همايش رابطان امر به معروف و نهي از منکر حوزوي ( گروه تبليغي بشير) که دوشنبه شب( 15 اسفند) در سالن اجتماعات اداره کل تبليغات اسلامي قم برگزار شد،  با اشاره به اهميت امر به معروف و نهي از منکر، اظهارداشت: اسلام، نگاه ويژه اي به امر به معروف و نهي از منکر دارد؛ وسعت و دايره امر به معروف بسيار بيشتر از چيزي است که شايد در تلقي روز جامعه مشاهده مي کنيم.

وي با اشاره به طرح امر به معروف و نهي از منکر گروه حوزوي بشير،  اظهارداشت: اين فعاليت، مي تواند با رفع نواقص و بررسي و افزايش جوانب مثبت آن به طرحي ملي و الگويي فراگير در سطح کشور تبديل شود.

رييس پليس پيشگيري از جرائم ناجا با ذکر اين مطلب که بسياري در پي ايجاد و تثبيت ناهنجاري هاي اخلاقي و مذهبي در قم هستند، خاطرنشان کرد: بدون شک تلاش هايي در راستاي ورود آسيب به بدنه فرهنگي و اجتماعي در قم وجود دارد که در اين زمينه نقش آمران به معروف و ناهيان منکر مي تواند بسيار با اهميت باشد.

وي ادامه داد: امر به معروف و نهي از منکر داراي کارکردهاي فردي، اجتماعي و تربيتي فراواني است که نظر افکندن به دامنه اين تاثيرات مي تواند به به کارگيري عوامل موثر در ايجاد نظم و تربيت اجتماعي کمک کند؛ در سال هاي اوايل جنگ تحميلي با وجود فعاليت هاي تروريستي گروهک هاي منحرف در منطقه کردستان شاهد نا امني بسياري براي عبور و مرور مردم بوديم ولي امروز به لطف پيگيري ها و فرهنگ سازي به عمل آمده، شاهد اين هستيم که اين استان به يکي از امن ترين و جذاب ترين استان ها براي مسافرت مردم تبديل شده است.

رييس پليس پيشگيري ازجرائم ناجا خاطرنشان کرد: رفتار نيروي انتظامي درخورد با تخلفات و جرائم اجتماعي، پيش بيني، پيشگيري، مقابله، ترميم و بازسازي است که هر يک از مراحل اين پروسه، ويژگي هاي خاصي دارد که بايد به همه جوانب آن به طور مفصل پرداخته شود.

اين کارشناس امنيتي انتظامي با اشاره به اين که بسياري از مشکلات و ناهنجاري هاي اجتماعي و اقتصادي و فرهنگي بزرگ کشور به دليل عمل نکردن به نکات اوليه فرهنگي و ديني است، ابرازداشت: کسب و کار حلال يکي از نکات با اهميتي است که در دايره دين مبين اسلام، از جايگاه ويژه اي برخوردار است و اگر هر کسي در هر جايي که به فعاليت مشغول است، همين نکته را مد نظر قراردهد از بسياري از فسادهاي اقتصادي در جامعه جلوگيري مي شود.

سردار نوروزي با اشاره لزوم فعاليت هاي مستمر طلاب حوزه علميه قم در ارتباط بيشتر با نسل جوان و پاسخ به شبهات ديني آنان، اظهارداشت: بسيار مطلوب است که جوانان ما در حلقه هاي معرفتي که از سوي طلاب در مکان هاي مختلف برگزار مي شود، حضور مي يابند و پاسخ سوالات خود را نيز دريافت مي کنند.

وي در خصوص انواع پيشگري جرائم  خاطرنشان کرد: پيشگيري اجتماعي، قضايي، وضعي و خاص ، چهارنوع پيشگيري هستند که هر يک براي خود راهکار هاي مختلفي را ارايه مي دهند؛ نظارت و کنترل اجتماعي و خانوادگي از اولين مراحل پيشگيري است که مي تواند عوامل اصلي بروز جرائم را در نطفه از بين ببرد.

رييس پليس پيشگيري از جرائم ناجا خاطرنشان کرد:  نقش ارايه آموزه هاي ديني به بسياري از افراد مستعد ارتکاب جرم، نقش انکار ناپذيري است که در اين زمينه مي توانيم هزاران نمونه از تاثيرات اين آموزه ها بر افراد مختلف بيان کنيم.

وي در توضيح تاثيرات قوانين اجرايي کشور در پيشگيري از جرائم اظهارداشت: هر يک از روش هاي پيشگيري در مراحل و افراد خاصي پاسخ مي دهد که در هر مرحله مي توان به يکي از اين عوامل توسل جست؛ متاسفانه هنوز در کشور، حلقه مفقوده بين پليس و مراکز اصلاح و تربيت ايجاد نشده است که بتواند با ايجاد زمينه هاي اجتماعي در سطح جامعه به طور کلي اين مفاسد را ريشه کن کند؛ امروزه پليس داراي تجارب فراواني در مورد انواع جرم، انگيز ه هاي جرم و شخصيت شناسي مجرمين دارد که مي توانيم در اين عرصه با اضافه کردن يک نهاد روانکاوي و تربيتي واسط، پيشگيري هاي عمومي را افزايش دهيم.

در اين همايش همچنين حجج اسلام والمسلمين بيک زاده مدير گروه امر به معروف و نهي از منکر بشير و حيدري رييس پليس اطلاعات استان قم در سخناني به بيان اهميت امر به معروف و نهي از منکر پرداختند و خواستار تلاش بيشتر در خصوص تبديل طرح تبليغي و تبشيري گروه حوزوي بشير در سطح کشور شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها