کد خبر: ۴۳۵۵۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۹ آذر ۱۳۹۶
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن واکنش موشکی ارتش یمن علیه عربستان سعودی، ادعاهای بی اساس آمریکایی‌ها درباره مداخله ایران در یمن را تکرار کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای، واکنش اخیر موشکی ارتش یمن به تجاوزات عربستان سعودی را محکوم کرد.

یگان موشکی یمن روز سه شنبه در واکنش به تداوم حملات کور ائتلاف عربستان سعودی، موشک بالستیک «برکان اچ 2» را به سمت کاخ یمامه واقع در پایتخت عربستان سعودی شلیک کرد(جزئیات بیشتر).

واکنش موشکی یمن در حالی صورت گرفته که روز گذشته یک نهاد «مستقل آماری» یمن گزارش داد تعداد قربانیان غیرنظامی در حملات 1000 روزه عربستان سعودی و ائتلاف آن به 35415 کشته و زخمی رسیده است.

طبق این آمار تعداد کشته‎های یمنی به 13.603 نفر رسیده است.

حالا وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای صادر و واکنش موشکی یمن به تجاوزات عربستان سعودی و ائتلافش را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی بسیار شدید از «حمله موشکی بی ملاحظه حوثی‌ها به ریاض»، اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها به ایران در موضوع ارسال سلاح به یمن تکرار شده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «آمریکا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌خواهد ارسال سلاح به حوثی‌ها و توانمند کردن آنها به انجام اقدامات خشن علیه همسایگان یمن از قبیل عربستان سعودی را متوقف کند».

در ادامه بیانیه بدون اشاره به تداوم حمایت‌های آمریکا از ائتلاف متجاوزان به یمن و ادامه ارسال تسلیحات برای آنها، از لزوم «پیگیری راه حل سیاسی برای جنگ یمن» صحبت کرده و آن را تنها راه برای حل بحران خوانده است.

در بیانیه آمده است: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که فورا به همه خصومت‌ها پایان دهند، از اقدامات تلافی جویانه دست بردارند و به مذاکرات سیاسی تحت نظر سازمان ملل برگردند».

وزارت خارجه آمریکا در پایان بیانیه به موضوع وضعیت ناگوار انسانی در یمن هم اشاره‌ای کرده و تلویحا به محاصره همه جانبه این کشور توسط ائتلاف سعودی اذعان کرده است.

این وزارتخانه تصریح کرد: «آمریکا به شدت نگران شرایط انسانی ناگوار در یمن است. ما همچنان از همه طرف‌ها می‌خواهیم اجازه انتقال بدون محدودیت و عبور کمکهای انسانی و کالاها از قبیل سوخت را به سراسر یمن از طریق همه بنادر یمن از قبیل بندر الحدیده و فرودگاه صنعا را بدهند».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها