رنو یک برنامه استراتژیک را منتشر کرده است که در نظر دارد تا درآمد سالانه این شرکت را از 51 میلیارد یورو در سال گذشته به 70 میلیارد یورو تا سال 2022 برساند و این هدف تا حدی از طریق تلاش برای دو برابر کردن فروش خودروهای تولیدی این شرکت در خارج از بازارهای سنتیاش در اروپا و به ویژه در روسیه و چین محقق خواهد شد.
کارلوس گوسن، مدیر ارشد اجرایی گروه رنو زمانیکه در مورد این طرح توضیح میداد، در پاسخ به چالشهای پیش روی این شرکت در ایران با توجه به احتمال اعمال مجدد تحریمها علیه این کشور گفت: «مشخص است اگر تجارت با ایران غیرممکن شود، ما با همکاری یکدیگر برنامهای طراحی میکنیم که تجارتمان در آنجا را تعلیق کنیم اما این اقدام به هیچ وجه به معنای این نیست که ایران را ترک میکنیم.»
شرکت رنو پیش از تشدید تحریمهای غرب علیه ایران به بهانه برنامه هستهای در این کشور فعال بود و زمانیکه این تحریمها در سال 2015 برداشته شد، در میان نخستین شرکتهای بزرگی بود که به ایران بازگشت.
گوسن تاکید کرد بازار ایران پتانسیل زیادی دارد. «اگر ما نتوانیم آنجا بدون درنگ فعالیت کنیم پس برای یک سال، دو یا سه سال در آنجا فعالیت میکنیم، زیرا من فکر نمیکنم که این موقعیتی باشد که برای همیشه ادامه یابد.»