کد خبر: ۴۳۱۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
شرکت سید محمد خاتمی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی علی رغم تاکید اصلاح طلبان بر تحریم انتخابات سوالات بیشماری را در سپهر سیاسی کشور به غلیان درآورد که راز این اقدام خاتمی چه بوده است؟

محدوده، شرکت سید محمد خاتمی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی علی رغم تاکید اصلاح طلبان بر تحریم انتخابات سوالات بیشماری را در سپهر سیاسی کشور به غلیان درآورد که راز این اقدام خاتمی چه بوده است؟آیا وی از رادیکال ها و فتنه گران عبور کرده و یا این که وی یک عملیات فریب را با مشورت لایه های بالادست اصلاح طلبان به منصه ظهور رسانده است؟

به باور اغلب ناظران، اولین عاملی که خاتمی را به سمت حضور در انتخابات و زیر سوال بردن ظاهری هم قطارانش سوق داده، گرایش های و اقتضائات پراگماتیستی شخص خاتمی است.

او پس از دریافت گزارش هایی از میزان مشارکت مردمی در انتخابات و با توجه به برآوردها و تخمین های اشتباهش تصمیم به یک اقدام و بروز دادن یک عمل سیاسی سنجیده می گیرد.چرا که او بنا بر عقل سیاسی اش خوب درک می کند که با نتجیه این انتخابات یک گام دیگر اصلاح طلبان را در دالان حذف تاریخی مشایعت می کند.لذا با حضور خود در انتخابات ضمن طرح دوباره خود در رسانه ها چند هدف را نشانه رفت.این اهداف به اجمال عبارتند از:

۱- وی در اولین گام پالسی را مبنی بر عبور خود از فتنه گران برای نظام مخابره کرد تا نشان دهد وی تحت فشار رادیکال هاست.

۲- با توجه به واکنش فتنه گران وی به نحو مطلوبی مظلوم نمایی خود را عملیاتی ساخت.

۳- وی تلاش کرد تا خود را قربانی فتنه گران نشان دهد.

۴- خاتمی بطور ظریفی کوشید تا مرزبندی خود را با فتنه گران به منصه ظهور برساند.

۵- رئیس جمهور سابق همچنین با توجه به شکست سنگین اصلاح طلبان با اقدام خود تلاش کرد اندک روزنه را برای اصلاح طلبان در سپهر سیاسی کشور را در حالی که قریب به یکسال به انتخابت ریاست جمهوری باقی مانده بود را باز نگاه دارد.

از دیگر سو نگاهی به برخی فضاسازی های اصلاح طلبان در فضای مجازی نشان می دهد که آنان بنا به ماموریت خود تلاش دارند این اقدام خاتمی را شجاعت تعریف و تفسیر کنند تا خیانت.این یعنی این که خاتمی با این اقدام خود به دنبال برگرداندن اصلاح طلبان به مسیر داخل نظام بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها