کد خبر: ۴۳۰۶۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
وزارت خارجه چین اعلام کرده که پکن مخالف آزمایش موشکی جدید کره شمالی است و این اقدام را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت می‌داند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد که مخالف استفاده کره شمالی از موشک‌های بالستیک است و این اقدام پیونگ‌یانگ را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت می‌داند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، «هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین پس از پرتاب موشک اخیر کره شمالی که از فراز جزیره هوکایدوی ژاپن عبور کرد و وارد اقیانوس آرام شد، گفت، تأکید بر متوقف‌ کردن قابلیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی نباید به گونه‌ای باشد که به تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل صلح آمیز و دیپلماتیک آسیب برساند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اعلام کرد، چین تلاش بسیاری برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به خرج داده و نباید درباره صداقت این کشور تردیدی حاصل شود.

پکن همچنین خواستار خویشتنداری طرفین به منظور جلوگیری از دامن زدن به تنش‌ها در منطقه شده است.

کره شمالی بامداد امروز جمعه در آزمایش موشکی جدید خود، باز هم موشکی به سمت آب‌های شرقی یعنی جایی که جزایر ژاپن قرار دارد، شلیک کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده که برای بررسی جوانب این آزمایش موشکی، عصر امروز جمعه (به وقت نیویورک) نسشتی اضطراری برگزار خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها