کد خبر: ۴۳۰۶۴۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

به گزارش پایگاه 598، روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «زهرا صدراعظم نوری» عضو شورای شهر تهران با عنوان «به بانوان اعتماد کنیم» نوشت:

«حدود یکماه از انتخاب وزرا و مدیران ارشد دستگاه‌ها و نهادها می‌گذرد ولی با این حال و با وجود تمام وعده‌هایی که برای انتخاب و استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی داده شد، باز هم شاهد هستیم که تقریبا تمامی پست‌های مهم اجرایی ملی به مردان سپرده شده است».

در ادامه یادداشت آمده است:

«جالب اینجاست که دولتمردان ما نه تنها از حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی استفاده نکردند که حتی دیروز رییس دفتر رییس جمهور در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که بانوان برای آنکه بتوانند برپست‌های کلیدی تکیه زنند، باید توانمندی و تجربیات‌شان را افزایش دهند. حال اینجا این سوال مطرح می‌شود که زنان چطور باید در حوزه‌های مدیریتی کلان، تجربه کسب کنند؟ آن هم در شرایطی که اصولا درصد بسیار کمی از زنان، در جایگاه‌های کلیدی عهده‌دار مسوولیتند؟... در برهه‌هایی مانند انتخابات که به حضور بانوان نیازمندیم، آنها را با اوصافی زیبا؛ صاحب حق مساوی با مردان می‌دانیم و برحفظ کرامت و جایگاه آنها و استفاده از توانمندی‌های‌شان تاکید می‌کنیم، ولی بعد از پایان آن برهه‌های زمانی، دیگر کسی حتی زحمت یادآوری وعده‌های داده شده در مورد زنان را نیز به خود نمی‌دهد».

دور از انصاف نیست که بگوییم همیشه غوغاسالاری در اردوی رقابتی روحانی سایه افکنده و همیشه مسائل کوچک و ریز بیش از آنچه باید به چشم می‌آیند.

اما نکته قابل توجه این است که این عضو شورای شهر پنجم در جایگاه شاکی قرار گرفته است. این در حالی است که اصلاح‌طلبان که در سال های گذشته بر حضور زنان در مناصب کلیدی کشور تأکید داشته‌اند، پس از حضور در شورای شهر پنجم و تصاحب تمام کرسی های شورا، از انتخاب شهردار زن امتناع کردند. الهه کولایی که نامش در میان هفت گزینه نهایی شهرداری تهران و به عنوان تنها زن در این فهرست قرار گرفته بود به صراحت اعلام کرد که حضورش صرفا ویترینی و نمایشی- و به عبارتی صرفا برای ساکت کردن رقبا و بدنه حامی- در فهرست کاندیداهای شهرداری گنجانده شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
الحمدلله که کل مسائل مملکت حل شده ! و فقط مشکل خانمها مانده که انهم انشاءالله حل بشود ! ادارات ما پر شده از خانمها یی که اگر بجایش اقایان بودند لااقل تشکیل خانواده میدادند اما بی سیاستی مسئولین نادان باعث بیکاری جوانان و پائین امدن شدید نرخ ازدواج شده و حالا فقط نمونه استاندارش مانده که باید حل بشود ! قبول کنیم که مسئولین ما فقط متظاهر به اسلام هستند و از اسلام چیزی نمیدانند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها