کد خبر: ۴۳۰۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
رسانه های عربی و غربی با ارایه گزارش های مختلفی از نهمین انتخابات مجلس ایران برحضور گسترده ملت در انتخابات تاکید کردند.
به گزارش 598 به نقل از شبستان، مشارکت گسترده مردم در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش های متفاوتی را در رسانه های عربی و غربی در برداشت که بیشتر این رسانه های حضور مردمی نشانه وفاداری مردم به انقلاب و افزایش قدرت رهبری اعلام کردند:

خبرگزاری "سی ان ان" در گزارش خود آورده است که مردم در صف های طولانی برای رای دادن در انتخابات مجلس ایران شرکت کردند و این مشارکت مردمی به معنای "افزایش مشروعیت حکومت" است.
سی ان ان در گزارش خود با اشاره به تحریم های شدید غرب به علت برنامه هسته ای ایران آورده است که این تحریم ها یکی از عوامل مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های رای است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به حضور مردم ایران برای رای دادن در نهمین انتخابات پارلمانی، این حضور را باعث تحکیم قدرت آیت الله العظمی" سید علی خامنه ای" رهبر جمهوری اسلامی ایران دانست.
رویترز در گزارش خود آورده است: ایران باوجود اینکه با تحریم های غربی به خاطر برنامه هسته ای که به تهدیدهای نظامی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای این کشورمنجر شد، مواجه است، اما مردم مشارکت قابل ملاحظه ای را در انتخابات روز جمعه داشتند.
انتخابات در ایران تنها آزمایش مشخصی برای افکار عمومی سیاسی پس از به حاشیه رانده شدن اصلاح طلبان از انتخابات بود.
رویترز در بخشی از گزارش خود با آوردن سخنان مقام معظم رهبری آورده است: آقای خامنه ای پس از دادن رای اعلام کردند که تبلیغات منفی علیه کشورما زیاد است و استقبال زیاد برای امت ما بیشتر است و از امنیت ما محافظت می کند.
در این گزارش آمده است: هرچقدر دشمنی در قبال ایران افزایش یابد، اهمیت انتخابات افزایش می یابد.
براساس این گزارش، حضور گسترده مردم در انتخابات باعث شد تا مقامات ایرانی زمان مهلت رای گیری را تا پنج ساعت تمدید کردند و مراکز رای گیری را 23 بستند.
انتظار می رود که نتایج نهایی انتخابات ظرف سه روز اعلام می شود.
رویترز در پایان گزارش خود آورده است: این انتخابات تاثیر زیادی بر سیاست خارجه ایران یا سیاست هسته ای آن نمی گذارد، اما باعث تحکیم موقعیت و قدرت رهبری ایران می شود.
خبرنگار شبکه الجزیره نیز از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران گزارش داد و گفت: مردم ایران با شرکت در انتخابات به غرب پیام دادند که پشتیبان نظامشان هستند.
در این گزارش آمده است: شرکت کنندگان در انتخابات می گویند که ما به پای صندوقهای رأی آمده ایم تا سرنوشت کشورمان را رقم بزنیم و این حق قانونی ماست.
خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد: مشارکت مردم در انتخابات مجلس ایران در تهران 48 درصد و در شهرستانها 65 درصد بوده است.
الجزیره نوشت: نتایج اولیه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران تا پیش از ظهر امروز اعلام می شود.

روزنامه مصری الاهرام در گزارش خود تاکید کرد: مشارکت وسیع مردم در این انتخابات درحالی صورت می گیرد که تهدیدها اسرائیل و غرب افزایش یافته است و این حضور می تواند پاسخی روشن به این تهدیدها باشد.

الاهرام با انتشار تصاویری از حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری ایران و مردم در انتخابات، بخشی از گزارش خود را به سخنان رهبری و دیدار روز دوشنبه "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیوینستی اختصاص داد و نوشت: این دیدار در حضور گسترده مردم بی تاثیر نبوده است.
 روزنامه های لبنانی نیز حضور مشارکت مردم ایران در انتخابات را جزو تیترهای اصلی خود قرار دادند .روزنامه«السفیر» چاپ لبنان با این تیتر نوشت: حضور مردم در انتخابات، این پیام را داد که مصلحت کشور بالاتر از هر چیز دیگری است. در گزارش روزنامه السفیر آمده است: حسینیه ارشاد در تهران مملو از جمعیت بود و زنان و مردان در صف های طویل ایستادند. این روزنامه همچنین نوشت: 60 درصد مردم در بیشتر استانهای کشور ایران به پای صندوقهای رأی رفتند.
روزنامه«النهار» با اشاره به سخنان آیت الله العظمی سید علی خامنه ای نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را با توجه به تهدیدهای لفظی اخیر آمریکا، مهم و حساس توصیف کرد. این روزنامه نوشت: حضور مردم ایران در انتخابات گسترده بوده است و نسبت شرکت کنندگان از 60 درصد گذشته است و مراکز رأی گیری به مدت پنج ساعت در ایران تمدید شد.
شبکه خبری«المنار» با بازتاب اخبار نهمین دوره انتخابات مجلس ایران نوشت: حضور گسترده مردم در انتخابات، باعث تمدید مراکز رأی گیری در ایران شد. این شبکه همچنین نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمودند که عملیات انتخابات هم برای دوستان و هم برای دشمنان پیام دارد.
پایگاه اطلاع رسانی الانتقاد در گزارشی اعلام کرد: 48 میلیون نفر از واجدین شرایط رای گیری روز گذشته(جمعه 12 اردیبهشت) از ساعت های اولیه صبح برای انتخاب 290 نماینده از سه هزار و 323 نامزد به پای صندوق های رای رفتند و تا پاسی از شب این رای گیری ادامه داد. در این گزارش آمده است: پیش بینی می شود که به خاطر حضور بالای مردم در استانهای ایران، نسبت مشارکت مردم در این انتخابات از 60 درصد تجاوزکند. براساس این گزارش، جریان مختلف سیاسی در این کشور بدون هیچ حادثه امنیتی رقابت شدیدی را یکدیگر دارند. در این گزارش آمده است که در برخی از مراکز رای گیری عکس هایی از هواپیمای بدون خلبان آمریکایی از نوع «RQ 170 سنتینل» که بدست نیروهای ایرانی افتاده است، و تصاویر از دانشمندان هسته ای که اخیرا ترور شدند، به چشم می خورد.
 شبکه«الاخبار» با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رأی دادن مانند نماز واجب است، نوشت: مردم ایران برای انتخاب 290 نماینده خود در مجلس شورای اسلامی ایران به پای صندوقهای رأی رفتند و گزارشهای رسمی حاکی از این است که بیش از 60 درصد مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس ایران شرکت کردند.
علاوه بر این، روزنامه ها و شبکه های لبنانی«اللواء»، «البناء» و «المستقبل» نیز به انعکاس اخبار انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران پرداختند و حضور مردم را گسترده توصیف کردند.
پایگاه خبری «روسیا الیوم» در گزارشی خود مشارکت مردمی را گسترده دانست و نوشت: روند انتخابات به طور طبیعی در جریان است و مقامات ایرانی انتظار دارند که این میزان مشارکت به 65 درصد برسد.

پایگاه اینترنتی "میدل ایست اونلاین"در گزارشی نوشت: نزدیک به 48 میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن امروز برای انتخاب 290 نماینده مجلس شورای ایران به پای صندوق های رای رفتند.

میدل ایست با اشاره به سخنان رهبری نوشت : رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود تاکید کرد: مردم ایران با شرکت در انتخابات سیلی محکمی به صورت دشمن خواهند زد و عزم ایران برای مقاومت در برابر دشمن را تثبیت خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ژانوارژان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
ديديم كه صلابت ايران پا بر جا ماند.
انگشت تحير به لب دنيا ماند.
والله به تاريخ نخواهند نوشت.
سيد علي خامنه اي تنها ماند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها