کد خبر: ۴۲۷۸۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

رپرتاژ خبری / شــعار بایســتی بــه آســانی بــه خاطــر آورده شــود. ایــن ویژگــی بیشــتر مربــوط بــه پیشــینه برنــد و تعــداد دفعــات تکــرار آن در طــول مــدت زمــان طولانــی اســت. مثلا در شعار های ساختمانی بهتر است به کیفیت بیشتر توجه شود زیرا کیفیت یک بنا بسیاتر مهم می باشد مثلا در تبیلغ کالای چوبی مانند درب ضد سرقت ترک بهتر است که به کیفیت درب و متناسب با ان شعار ساخته شود همچنیــن بایــد بــه ایــن نکتــه توجــه داشــت کــه بــه خاطرســپاري و بــه یــادآوردن یــک شــعار تبلیغاتــي بــه شــدت بــه بــاور هــا، خاطــرات، ســطح ســواد و تکیــه کام هــاي مــردم یــک جامعــه بســتگي دارد و بــه همیــن دلیــل نوشــتن یــک آگهي  شــعار تبلیغاتــي در اغلــب مــوارد فقــط از دســت کارشناســان محلــي برمــي آیــد. بــرای بــه ًو مخصوصــا یــادآوری و بــه خاطــر ســپاری آســان یــک شــعار مــی تــوان از کلمــات مــوزون، جنــاس،... اســتفاده کــرد.

-  بر مزيت و ويژگی برتر ، تأكید كند2 یکــی از خصوصیــات مثبــت شــعار تبلیغاتــی تأکیــد بــر ویژگــی و مزیــت شــاخص و برتــر محصــول یــا خدمت اســت. مثلا اتاک در در محصولات  درب ضد سرقت خود به ویژ ی های 3 قفل بودن و برتر بودن نسبت به سایر رقبا تاکید دارد بــا برجســته کــردن ویژگــی برتــر هــم محصــول و هــم شــرکت از دیگــر رقبــا متمایــز مــی گردنــد.  در شــعاری کــه تــاژ بــرای محصــولات خــود انتخــاب کــرده اســت همیشــگی بــودن کیفیــت را بــا نــام ًمثــا برنــدش پیونــد زده اســت.

در صورتــی کــه اتاک درب شــعار « زیبایی و ایمنی» را برگزیــده اســت کــه نــه تنهــا مرتبــط بــا محصــول است بلکــه بــر هیــچ مشــخصه بــارز و برتــر محصــول نیــز اشــاره کــرده اســت. زیرا در ضد سرقت بایستی ویژگی های یک شعار خوب را داشته باشد -  باورپذير باشد3 ایــن کــه یــک شــعار باورپذیــر باشــد نقــش مهمــی در پذیــرش آن از ســوی عمــوم افــراد دارد. زیــرا اگــر شــعار تبلیغاتــی آنقــدر دور از واقــع باشــد کــه تمســخر شــنونده را بــر انگیــزد در او احساســی منفــی ایجــاد مــی کنــد کــه حتــی مــی توانــد در خریــد کالا تأثیــر منفــی گــذارد و نــه تنهــا فــرد از خریــد دســت بکشــد بلکــه دیگــران را هــم تحریــک بــه ایــن کار کنــد.

- بــرای مثــال مــی تــوان بــه شــعار شرکت های بزرگ درب سازی دنیا ماندد دیبی  اشــاره کــرد. «دیبی، بهتریــن محافظ شما» .در عیــن حــال کــه در ضد سرقت ترک دیبی از نظــر کیفیــت درب بســیار خوبــی اســت ، امــا آیــا مخاطــب  دیبی کل دنیاســت؟ شــنونده بــا شــنیدن ایــن ًحــق نــدارد از خــود بپرســد کــه آیــا واقــا عبــارت حتــی درب دیبی را درب خوبــی بدانــد بــا ایــن حــال تــا حــدودی نســبت بــه ایــن شــعار دلچرکیــن مــی شــود زیــرا بــه طــور قطــع مــی دانــد کــه ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها