کد خبر: ۴۲۷۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر نظارت دقیق این نهاد به روند تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس نهم گفت: اگر کسی در دوران تبلیغات مرتکب خلاف قانون شود؛ شورای نگهبان بار دیگر صلاحیت وی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
 ایرنا: «عباسعلی کدخدایی» پنجشنبه شب در یک گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی افزود: بر اساس قانون؛ تخلفات تبلیغات به دو صورت ممکن است رخ دهد که در هر دو صورت شورای نگهبان تدابیری در خصوص آن اتخاذ کرده است.

وی گفت: اگر تخلف جزیی باشد این تخلف در مراجع قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد ولی اگر تخلف عمیق و در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار باشد شورای نگهبان در خصوص آن تصمیم گیری می‌کند و صلاحیت نامزد مورد نظر را بررسی خواهد کرد.

کدخدایی تاکید کرد: بر این اساس گزارش‌های هیات نظارت و وزارت کشور مورد نظر ما قرار خواهند گرفت و در برخی مواقع ممکن است در صورت تخلف؛ منجر به بررسی مجدد صلاحیت نامزد مذکور شود.

**ناظرین شورای نگهبان نظارت دقیق بر صندوق‌های رای دارند

کدخدایی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان در تمام مراحل اجرایی انتخابات ناظر دارد، گفت: از زمان چاپ و توزیع تعرفه‌ها تا پایان ناظران شورای نگهبان ۲۴ ساعته حضور فعال دارند و در واقع بر تمامی مراحل انتخابات نظارت کامل؛ دقیق و جامع خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه ۳ تا ۷ نفر از بازرسین شورای نگهبان در طول برگزاری انتخابات در کنار صندوق‌ها حضور دارند، اظهار داشت: صندوق‌ها باید توسط ناظران باز شود و آنان حضور موثر در پای صندوق‌های رای دارند.

کدخدایی گفت: شورای نگهبان علاوه بر این ناظران؛ بازرسانی را به صورت اتفاقی به پای صندوق‌های رای می‌فرستد تا نظارت کامل بر صندوق‌ها وجود داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها