کد خبر: ۴۲۷۶۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تهدیدهای آمریکا و تاثیر آن بر عملکرد شرکت‌های اروپایی از فرانسوی‌ها خواست به تعهدات خود پایبند باشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در دیدار با دبیر دولت و وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه با تاکید بر ضرورت پشتیبانی فرانسه از مبادلات اقتصادی دو کشور اظهار کرد: ایران بر تداوم پشتیبانی‌های لازم از جمله تامین قطعات هواپیما و ارائه اطلاعات فنی تاکید دارد.

وی با اشاره به قرارداد با ایرباس و  مذاکره با شرکت‌های آلستوم و "ونسی"، گفت: علاوه بر مذاکرات حمل و نقلی دو کشور مذاکرات خوبی در حوزه مسکن و شهرسازی داشتند و بر این اساس ایران خواستار پایبندی فرانسه بر انجام تعهدات خود است.

وی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی فرانسه از مبادلات اقتصادی دو کشور، گفت: با توجه به تهدیدهای اخیر آمریکا که بر عملکرد شرکت‌های اروپایی تاثیرگذار است ایران خواستار مواضع سیاسی دولت فرانسه، آلمان و در سطح بالاتر اتحادیه اروپا است.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری از اینکه اروپا همچنان به تعهدات برجامی خود پایبند باشد، گفت: از پیگیری‌های مسئولان فرانسوی برای در اختیار قراردادن یک خط اعتباری به ایران با هدف رفع موانع مالی و توسعه روابط دو کشور در حوزه زیرساخت‌ها خوشحال هستیم.

آخوندی همچنین با بیان این‌که براساس برجام قطعات و سایر خدمات وابسته از سوی شرکت‌های طرف قرارداد باید در اختیار ایران قرار بگیرد، تصریح‌کرد: نباید برای هر سرویس کوچکی نیازمند مکاتبه و مذاکرات جدید باشیم.

ژان باپتست لمون دبیر دولت فرانسه نیز در این دیدار با تاکید برگسترش همکاری‌ها با ایران به ویژه در حوزه اقتصادی، گفت: فرانسه از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران بسیار خرسند است و بر ادامه دار بودن جلسات کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور تاکید دارد. می‌خواهیم که فراتر از حرف و کلام در خصوص انجام پروژه‌های مهم زیرساختی در بخش حمل و نقل با یکدیگر مذاکره و آن را اجرایی کنیم تا جوابگوی مشکلات مردم تهران باشد.

وی با اشاره به اجرای بخشی از قراردادهای خرید هواپیما از ایرباس و ای تی آر افزود: ایران و فرانسه می‌توانند در زمینه هوایی همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشند با این حال برای ادامه قراردادها به تایید دولتی ایران و پیش پرداخت برای تحویل باقی هواپیماها نیازمندیم.

وی با آرزوی تداوم برجام و افزایش ارتباطات دو کشور تصریح کرد:ایران شمال و جنوب اروپا را به یکدیگر وصل می‌کند و به همین دلیل این کشور می‌تواند تبدیل به هاب حمل و نقلی شود . از طرفی ایران می‌تواند یک مرکز پیوندی بین اروپا و اسیا از طریق هوا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرانسه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
حتما پایبندند!...مثل قرار دادهای نفتیمون....مثل قرار دادهای خودرو سازیمون....مثل مذاکرات هسته ای و جسارت به پیامبر ص و مثل خیلی از عهد شکنی ها....امروز جنگ ما با مارقین و ناکثین و قاسطین است!
امروز جنگ ما غزوه تبوک و حنین است!
و دولتمردان ما بدنبال عهد با بنی قریظه اند!
و چشم به معجزه گوساله سامری در اقتصاد بسته اند!
انذار های رهبری در حکم تنفیذ و بویژه فراز پایانی اش، مبهم بودن عملکرد دولت در وعده به شعارهایش را به ذهن خطور میکند و تداوم هزار راه رفته و ختم شده به ترکستان را!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
۱
۰
فشار ایمیلی رو از جناب ظریف یادبگیری همه چی درست میشه،این اروپائیها فقط فشار ایمیلی حالیشون میشه،ففط یادت باشه پرتاب خودکار برا آمریکائیهاست بدرد فشار آوردن به فرانسویها نمیخوره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها