کد خبر: ۴۲۷۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع)، حجت‌الاسلام عباس مقدسیان در همایش آگاه‌سازی انتخاباتی در بین فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی یگان‌های ارتش در منطقه شمال شرق کشور گفت: عامه مردم وظیفه شان تقلید از علما و بزرگان دین است که در راس این حرکت‌ها یک عالم متعهد قرار دارد، اما خاصه مردم چهار گروهند، علما، نیروهای نظامی و امنیتی، تجار و صنعتگران که نبض اقتصادی دست آنهاست که نقش توده مردم در سازندگی خواص، حضور توده مردم است.

وی افزود: ماهیت جمهوری اسلامی قانون اساسی است و چارچوبی است که برمبنای فقه شیعه تدوین شده و اگر اصول قانون اساسی اجرا شود مشکلی وجود نخواهد داشت و در واقع ماهیت جمهوری اسلامی محقق حکومت دینی در عصر غیبت است.

در این همایش فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش تصریح کرد: امروز در جامعه کنونی آرا مردم پیوسته مد نظر همه جوامع و ملت قرار دارد و وقایع اخیردر خاورمیانه و شمال آفریقا پیوسته مهم‌ترین آرمانش آزادی، استقلال و داشتن حق رای در سرنوشت خود است.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمد کاظم تارخ گفت: در راستای بیداری اسلامی شاهد برافراشته شدن بیرق اسلام در جوامع کفر هستیم به گونه‌ای که نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است .

وی خاطر نشان کرد: امروز فضای کشور های مصر، لیبی، تونس و یمن از حسنی مبارک، قذافی و بن‌علی و علی عبدالله صالح نام ونشانی ندارد و آرزوی مردم ما این است که مسلمانان عالم به همه معانی که ما به آن رسیدیم دست یابند و طلیعه فجر آن را در همین انقلاب‌ها می‌بینیم که در حقیقت انقلاب ما به جهان صادر شده است .

در ادامه این همایش موسوی گفت: یکی از آرزوهای ملت ما تشکیل حکومت دینی بود که امام راحل این آرزوی دیرینه را برآورده کرد و حکومت اسلامی را که پیامبر اکرم هدایت می‌فرمود شکل داد.

وی افزود: یکی از مسایلی که حضرت امام خمینی (ره)، طراحی کرده بود نقش حضور مردم در تشکیل حکومت دینی و اداره آن است به گونه‌ای که حضور در انتخابات را تکلیف شرعی و وظیفه مردم را انتخاب فردی اصلح و مومن می‌دانست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
خیلی متشکرم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها