وي تصريح كرد: همچنين كمپانيهاي ايرباس و ايتيآر نيز اين آمادگي را دارند كه تأمين قسمتي از فاينانس را بهعهده بگيرند.
معاون وزير راه و شهرسازي در پاسخ به اين پرسش كه "شركتهايي كه با آنها در حال مذاكره هستيد از چه كشورهايي هستند؟"، افزود: اين سؤال را از هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران بپرسيد.
به گزارش تسنيم، يكي از موانعي كه خريد هواپيما از ايرباس، بوئينگ و ايتيآر را با مانع جدي مواجه كرده، مباحث مربوط به تأمين منابع مالي است. اين مسئله طي ماههاي اخير به چالشي اساسي براي وزير راه و شهرسازي و برخي زيرمجموعه وزارتخانه تحت مديريت وي تبديل شده است، موضوعي كه تاكنون دولت و وزارت راه و شهرسازي نتوانستهاند آن را حل كنند بهطوري كه 7 فروند هواپيمايي كه تاكنون به ايران وارد شده (سه فروند ايرباس و 4 فروند ايتيآر) نقداً و از محل منابع صندوق توسعه ملي خريداري شدهاند.
تأمين منابع مالي خريد 200 فروند هواپيما براي ايراناير پاشنه آشيل قراردادها با بوئينگ، ايرباس و ايتيآر به شمار ميآيد.