کد خبر: ۴۲۶۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از شبستان، مصطفی محمد نجار، وزیر کشور از حضور سه میلیون و 960 هزار نفر رأی اولی در کشور برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: بیش از 2 میلیون آن‌ها از آقایان و قریب یک میلیون و 900 هزار نفر از خانم‌ها هستند. این تعداد از رای اولی ها تا تاریخ 12 اسفند ماه امسال، 18 ساله می شوند.

وزیر کشور اظهار داشت: متولدین 12 اسفند سال 72 به قبل می‌توانند در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند.

مصطفی محمدنجار با تشکر از کلیه کاندیداهای انتخابات مجلس نهم اظهار کرد : پیشاپیش از مردم نیز به خاطر این‌که با حضور پرشور خود در عرصه انتخابات مجلس بار دیگر شکوه و عظمت ملت ایران را به معرض دید جهانیان می‌گذارند تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به شروع زمان تبلیغات برای نامزدهای انتخابات مجلس نهم گفت: از پنج‌شنبه ساعت 8 صبح کار تبلیغات کاندیداها آغاز می‌شود و این زمان تا 8 صبح روز 11 اسفند ادامه خواهد داشت. من به عنوان وزیر کشور از داوطلبان و هوادارانشان می‌خواهم ضمن حفظ شور و نشاط انتخاباتی، قوانین و مقررات انتخابات را رعایت کنند و اخلاق انتخاباتی و منشور انتخاباتی را نیز مدنظر قرار دهند.

محمد نجار در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات رایانه‌ای در برخی استان‌ها تصریح کرد: در 14 حوزه‌ اصلی و حدود 1400 شعبه انتخابات به صورت صد در صد رایانه‌ای برگزار می‌شود و در سایر حوزه‌ها نیز 24 فرآیند از 25 فرآیند اصلی کاملا رایانه‌ای خواهد بود.

نجار گفت: برای اولین بار است که توسط همکاران من در وزارت کشور سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مربوط به انتخابات رایانه‌ای به صورت یکپارچه طراحی شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها