کد خبر: ۴۲۵۹۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۲۱ تير ۱۳۹۶
مقام‌های نظامی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن امروز (چهارشنبه) توافق کردند تا حداکثر فشار را بر کره شمالی برای آوردن این کشور بر سر میز مذاکره اعمال کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، این توافق در جریان یک ویدئو کنفرانس میان "چانگ کیونگ-سو"، رئیس موقت سیاستگذاری وزارت دفاع کره جنوبی، "دیوید هالوی"، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت آسیا و پاسیفیک و "ساتوشی مائدا"، رئیس کل سیاستگذاری دفاعی ژاپن صورت گرفته است.

این سه کشور در پی افزایش فعالیت‌های تحریک آمیز کره شمالی و انجام آزمایش‌های موشکی این کشور دچار نگرانی زیادی شده و تصمیم گرفته‌اند تا با اعمال فشار بیشتر پیونگ یانگ را سر میز مذاکره بیاورند.

این مقام‌ها اعلام کردند که پیونگ یانگ یک تهدید جدی برای صلح و ثبات جهانی است و بر اهمیت همکاری مشترک با هدف تکمیل خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تاکید کردند.

در چهارم ژوئیه سال جاری میلادی، کره شمالی اعلام کرد که به صورت موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرده که قابلیت هدف قرار دادن آمریکا را دارد.

اخیرا نیز رهبران سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در حاشیه نشست گروه 20 در آلمان با یکدیگر صحبت کرده و توافق کردند تا قطعنامه‌ای جدید را در شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی اجرایی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها