کد خبر: ۴۲۵۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

'ولادیمیر پوتین' نخست وزیر روسیه با اشاره به تلاش های آمریكا برای ایجاد سپر موشكی در قاره اروپا، این كشور را به تلاش برای برهم زدن موازنه راهبردی در جهان متهم كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، '‌پوتین'‌‌ چهارشنبه شب در جمع فرماندهان ارتش روسیه گفت: قرارداد كاهش تسلیحات دفاعی راهبردی میان روسیه و آمریكا از یك طرف سلاح های راهبردی را محدود كرده بود و از سوی دیگر موازنه قوا به وجود آورده بود، ولی واشنگتن با طرح سپر دفاع موشكی این وضعیت را بر هم زد.

وی افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده ما نیز ناگزیریم یا ساختار پدافند موشكی جدید ایجاد كنیم و یا به فكر پاسخ مناسب دیگری باشیم.

پوتین اظهار داشت: ایجاد ساختار پدافند موشكی جدید هزینه های گزافی را به روسیه تحمیل خواهد كرد و معلوم نیست كه كارایی لازم را خواهد داشت.

وی از ساخت موشك های قاره پیمای دریایی نسل جدید 'توپول-ام' و 'یارس' به عنوان پاسخ مناسب مسكو به طرح سپر دفاع موشكی یاد كرد و گفت: این موشك ها نسل جدید موشك های قاره پیما هستند و ما در این زمینه از شركای آمریكایی پیشی گرفته ایم زیرا آنها مجبورند توانمندی هسته ای كشور خود را نوسازی كنند.

نخست وزیر روسیه افزود: هر چند آمریكا در عرصه ساخت سلاح های دقیق و قدرتمند از روسیه جلو افتاده است، اما ما نیز دست روی دست نگذاشته و در این زمینه فعالیت های گسترده ای داریم كه دورنمای خوبی برای پیشرفت كشورمان نوید می دهد.

پوتین خاطرنشان كرد: برآیند فعالیت های انحام شده در زمینه نوسازی ارتش و ساخت موشك های قاره پیمای جدید چارچوب پاسخ مناسب روسیه به طرح سپر دفاع موشكی آمریكا را تشكیل می دهد.

آمریكا به بهانه واهی تهدید موشكی برخی كشورها در تلاش برای استقرار سامانه موشكی خود در قاره اروپا است و با برخی كشورهای اروپایی همچون لهستان برای استقرار اجزای سپر موشكی خود مانند موشك های رهگیر قراردادهایی را عقد كرده است.

نخست وزیر روسیه همچنین بر لزوم تلاش برای برقراری مجدد موازنه راهبردی در جهان تاكید كرد.

وی با اشاره به تاثیر اقدامات تحریك آمیز در آغاز رقابت های تسلیحاتی جهان در تاریخ معاصر افزود: به عنوان نمونه كارشناسان هسته ای آمریكا در تحریك همتایان روس خود برای ساخت بمب اتمی در شوروی سابق نقش مهمی ایفا كردند.

پوتین یادآور شد: دانشمندان شوروی سابق با استفاده از اطلاعات به دست آمده از طریق فعالیت های جاسوسی موفق به ساخت بمب اتمی شده و به این ترتیب انحصار آمریكا بر مرگبارترین سلاح جهان از بین رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها