کد خبر: ۴۲۵۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
: وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا اظهار داشت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فضاسازی بزرگ رسانه‌ای با هدف کاهش اعتماد مردم نسبت به چاوز با سرکردگی "سی.ان.ان" آمریکا آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "آندرس ایزاررا"، وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا، اعلام کرد فضاسازی بزرگ رسانه‌ای بر ضد این کشور آغاز شده که کاهش اعتماد مردم ونزوئلا نسبت به "هوگو چاوز"، رئیس‌جمهور کشور را هدف قرار داده است.

ایزاررا طی اظهاراتی در تلویزیون ونزوئلا به شایعات روزهای اخیر در رابطه با سلامت رئیس‌جمهور اشاره کرده و اظهار داشت: تنها واقعیت موجود در این شایعات این است که رئیس‌جمهور هفته گذشته جهت انجام برخی معاینات پزشکی به کوبا سفر کرده است.

وی از شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" آمریکا که به زبان اسپانیایی برای تمام کشورهای آمریکای لاتین برنامه پخش می‌کند، به عنوان پیش قراول اصلی کمپین رسانه‌ای بر ضد ونزوئلا و به ویژه علیه چاوز نام برد.

وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا افزود: "سی.ان.ان" اسپانیایی توسط ضد انقلابیون کوبایی مقیم آمریکا اداره می‌شود که منفورترین افراد در آمریکای لاتین هستند.

ایزاررا تاکید کرد: حمله به ونزوئلا و چاوز جزء اصلی‌ترین برنامه‌های این شبکه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سایر رسانه‌های خبری مرتبط با اهداف امپریالیستی نیز به "سی.ان.ان" ملحق شده‌اند و بخشی از این فضای رسانه‌ای را تشکیل می‌دهند. آنها رسانه‌های راست‌گرا هستند که به آنها خط داده می‌شود و از ارتباطات برای دنبال کردن اهداف سیاسی خود بهره‌برداری می‌کنند.

وزیر ونزوئلایی در میان این رسانه‌های راست‌گرا به روزنامه‌های "ال نوئبو هرالد" میامی، "ال تیمپو" بوگوتا و "ال پائیس" مادرید اشاره کرد.

ایزاررا اظهار داشت: یکی از اهداف آنها از بین بردن احتمال شرکت چاوز در انتخابات ریاست جمهوری 7 اکتبر آینده است. این در حالی است که چاوز در مقابل این تلاش‌ها با صداقت تمام درباره جزئیات بیماری خود سخن گفته و همه اقدامات صورت گرفته و پیش‌بینی شده در جهت مقابله با بیماری را برای مردم بازگو کرده است.

وی در پایان خواستار اتحاد مردم ونزوئلا شد و اظهار امیدواری کرد چاوز در آزمایش پیش رو سربلند بیرون آید.

این موج تبلیغات رسانه‌ای علیه چاوز در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس تحقیقاتی که در ژانویه سال جاری در سراسر ونزوئلا از سوی موسسه‌های نظرسنجی "IVAD" انجام شد، 7/57 درصد از پرسش‌شوندگان اظهار داشتند که از دولت هوگو چاوز حمایت می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، تنها 8/34 درصد از مردم با دولت چاوز مخالف بودند و 5/7 درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

آمار منتشره از سوی شرکت‌های نظرسنجی طی دو ماه نخست سال 2012 نشان دهنده افزایش محبوبیت چاوز طی این مدت بوده است. حتی آمار شرکت‌هایی همچون "داتانالیسیز" و "IVAD" که مخالف سیاست‌های دولت هستند نیز حاکی از این امر است.

با توجه به مطالعات انجام شده از سوی شرکت مطالعاتی "IVAD"، در جولای سال گذشته میلادی 9/48 درصد از مردم ونزوئلا حامی چاوز بوده، 9/37 درصد مخالف بودند و 2/13 درصد نیز به سوال نظرسنجی پاسخ ندادند.

در اکتبر سال 2011، نتایج نشان می‌دهد که 9/52 درصد سوال شوندگان حامی چاوز بودند، 8/34 درصد مخالف بوده و 3/12 درصد نیز پاسخی ندادند.

روند رشد محبوبیت چاوز افزایش داشته و در ماه ژانویه حدود 1/60 درصد مردم موافق انتخاب مجدد هوگو چاوز و 36 درصد مخالف ریاست جمهوری دوباره وی بودند و 9/3 درصد از سوال شوندگان نیز به این پرسش پاسخی ندادند.

انتهابات ریاست جمهوری ونزوئلا در اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد و اپوزیسیون این کشور با تنها یک نامزد به مصاف با چاوز خواهد رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها