کد خبر: ۴۲۵۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران این شهرستان اظهار داشت: برگزارى انتخابات قانونمند و رعایت اخلاق وظیفه همگانى است.

وی افزود: مدیران مواظبت کامل بر اعمال، رفتار و برخوردهای زیرمجموعه خود در ایام تبلیغات را داشته باشند چراکه حمایت مسئولان از نامزد خاص سبب آسیب دیدن خود مسئول و مجموعه مربوطه می‌شود.

رئیس حوزه‌های علمیه خوی افزود: نامزدهای انتخابات، مجریان، ناظران و طرفداران آنها باید بیش از همه قانون‏گرا بوده و از هر امر ناشایستى که اخلاق انتخاباتی را خدشه‏دار مى‏کند، خوددارى کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان نسبت به حساسیت انتخابات مجلس از نظر شرایط سیاسی ویژه حاکم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین تلاش شبانه‌روزی دشمنان برای ایجاد اختلال در روند اجرایی انتخابات توجه و دقت ویژه داشته باشند و نهایت تلاش خود را برای بالا بردن هرچه بیشتر سطح حضور مردم بر سر صندوق‌های رأی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: نهایت همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی با ناظران و مجریان در روز انتخابات ضروری است.

شکوری تأکید کرد: مسئولان با در اختیار گذاشتن امکانات لازم درخواستی ستاد انتخابات شهرستان موجبات برگزاری هرچه بهتر انتخابات مجلس را فراهم کنند.

امام جمعه خوی تاکید کرد: از هیچ یک از نامزدهای انتخابات مجلس حمایت نمی‌کند، مجریان، ناظران، نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها نیز باید بیش از همه قانون‏گرا بوده و از هر امر ناشایستى که اخلاق انتخاباتی را خدشه‏دار مى‏کند، خوددارى کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی نامه امیرمؤمنان (ع) به اشعث بن قیس والی خود در آذربایجان پرداخت و اظهار داشت: از دیدگاه نخستین امام شیعیان اموال تحت اختیار مسئول، مال‌الله هستند که در اصطلاح بیت‌المال گفته می‌شود و مسئول به عنوان متولی اموال خزانه‌دار بوده و باید در حراست بیت‌المال تلاش و جدیت لازم را داشته باشد.

شکوری در ادامه برخورد خشن و  تحکم‌آمیز با مردم تحت هر عنوانی را محکوم دانست و بیان کرد: از دیدگاه امیرمرمنان (ع) هرگونه استبداد و برخورد خشن محکوم است چرا که موارد برخورد تند از نظر قوانین اسلام مشخص شده و باید در این موارد بر اساس قانون عمل کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها