کد خبر: ۴۲۵۱۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۱ تير ۱۳۹۶
سقوط ۲۴۹۰ واحدی در دوران پسا انتخابات/
بازار بورس پس از انتخاب حسن روحانی، شرایط خوبی را به خود نمی‌بیند. کاهش شاخص کل، افت حجم و تعداد معاملات و بی رونقی بازار باعث شده است این روزها بورس اوضاع مساعدی نداشته باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، بازار بورس پس از انتخاب حسن روحانی، شرایط خوبی را به خود نمی‌بیند. کاهش شاخص کل، افت حجم و تعداد معاملات و بی رونقی بازار باعث شده است این روزها بورس اوضاع مساعدی نداشته باشد. یک بررسی ساده از کاهش ۳ درصدی شاخص بازار بورس تنها در ۲۶ روز کاری پس از انتخاب روحانی خبر می‌دهد.

بر این اساس شاخص کل با کاهش ۲۴۹۰ واحدی به 78704.5 رسیده است. نمودار شاخص بورس در این ۲۶ روز کاری از اینقرار است: 

با بررسی شاخص حجم معاملات بورس با این واقعیت روبرو می‌شویم که در مقایسه با ۲۶ روز کاری قبل از انتخابات، حجم معاملات بورس با کاهش شدید ۵۲ درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر تعداد معاملات در بازه مذکور نیز  با کاهش ۳۴ درصدی روبرو بوده است. 

همین بررسی اجمالی خود به تنهایی اوضاع حاکم بر بازار بورس را در ایام بعد از انتخاب شدن روحانی به وضوح نشان می‌دهد. شاید همین آمارها بخوبی علت ناآرامی این روزهای بازار بورس را نشان بدهد. روز گذشته نیز عده‌ای در محل بورس دست به اعتراض زدند.

فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی هم از نارضایتی عمومی در فضای بازار بورس خبر می‌دهد.

مشتریان بازار شیشه‌ای این روزها به شدت از فضای مدیریتی حاکم بر بورس نارضی‌اند. باید دید آیا این شرایط و عدم مدیریت درست بازار ادامه پیدا خواهد کرد، یا شاهد تحولاتی در این فضا خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها