کد خبر: ۴۲۳۴۳۵
زمان انتشار: ۰۲:۴۶     ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
وبگاه واشنگتن فری بیکن که سابقه مواضع تند ضدایرانی دارد، ادعایی جدید را علیه ایران مطرح کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وبگاه واشنگتن فری بیکن که سابقه مواضع تند ضدایرانی دارد، ادعایی جدید را علیه ایران مطرح کرده است.

این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده، ادعا می‌کند: مقامات وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که ایران ایمیل‌ها و حساب های کاربری آنان در شبکه‌های اجتماعی را در هفته‌ای حساس در پاییز 2015 هک کرده‌ است. منابع آگاه به موضوع، منبع خبر فری بیکن ذکر شده‌اند.

بنابر ادعای وبگاه مزبور، در این هفته ایران و مذاکره‌کنندگان آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی در حال آغاز پروسه‌ای بوده‌اند که منجر به توافقاتی شده که به تهران اجازه می‌داده ضرب‌الاجل‌های اجرای توافقات پیشین را رعایت کند.

این توافقات به نوشته فری بیکن از سوی منتقدان توافق به‌عنوان «توافقات محرمانه جنبی» و راه‌های فراری خوانده می‌شوند که بدوا تنها برای کنگره فاش شده‌اند.

به نوشته فری‌ بیکن مشخص نیست که مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا از موضوع هک حساب‌های فوق الذکر آگاه بوده‌اند یا حساب‌های آنها نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته بوده یا نه؟

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به فری بیکن گفته است که به دلایل امنیتی نمی‌تواند وقوع حمله سایبری را تائید کند.

دست‌کم چهار مقام وزارت خارجه در دفتر امور خاور نزدیک و یک مشاور وزارت امور خارجه در امور رسانه‌های دیجیتال و امنیت سایبری در تلاش ها برای مهار حمله سایبری مورد ادعا دخیل بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، دولت اوباما در خصوص این مساله سکوت کرده و از آن ابراز نگرانی نکرده است.

اتهام مطرح شده از سوی واشنگتن فری بیکن بالاخص با توجه به سوابق طرح موضوعات ضدایرانی در این وبگاه قابل تائید نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها