کد خبر: ۴۲۳۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
كوین راد، وزیر امور خارجه استرالیا امروز (چهارشنبه) از سمت خود استعفا داد و گفت كه نمی تواند بدون حمایت نخست وزیر به كار خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا در پی شایعاتی درباره اینكه كه كوین راد، وزیر امور خارجه در تدارك برای بازگشت به پست قبلی خود به عنوان نخست وزیر است، دچار تشویش شده بود.

در پی گزارش هایی مبنی بر اینكه نخست وزیر استرالیا قصد بركناری وزیر امور خارجه این كشور را دارد، "كوین راد" تلاش برای به چالش كشیدن و رقابت با "جولیا گیلارد" را رد كرد.

وی پس از استعفا در كنفرانس خبری خود در واشنگتن گفت: حقیقت واضح است. نمی توانم در شرایطی كه از حمایت گیلارد برخوردار نیستم، وزیر امور خارجه استرالیا باشم. تنها راه باقی مانده برای من، استعفا بود.

كوین راد در اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی به طور ناگهانی از سمت نخست وزیری كنار گذاشته شد و جولیا گیلارد جای وی را گرفت اما وی همچنان در میان رای دهندگان استرالیایی از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، كوین راد كه هم اكنون در واشنگتن به سر می برد، اعلام كرده كه همچنان حامی و پشتیبان گیلارد باقی می ماند.

وزیر امور خارجه استرالیا پیش تر گفته بود: زمانی نخست وزیر استرالیا بودم اما هم اكنون كشور نخست وزیر جدیدی دارد كه من از او حمایت می كنم و مایلم كه همچنان وزیر امور خارجه استرالیا باقی بمانم.

كوین راد قصد دارد طی چند روز آینده به استرالیا بازگردد و درباره استعفای خود توضیحات بیشتری ارائه دهد.

روزنامه "استرالیا" نیز در گزارشی نوشت كه گیلارد از این موضوع مطمئن است كه حمایت اعضای حزب كارگر را در اختیار دارد.

دنیس شاناهان، سردبیر بخش سیاسی این روزنامه امروز نوشت: وزیران كابینه معتقدند كه این جریان به نفع گیلارد تمام می شود. اگر كوین راد بازنده شود، بلافاصله توسط نخست وزیر از سمت خود كنار گذاشته خواهد شد.

این در حالی است كه گیلارد از دادن هر گونه پاسخی درباره این گزارش خودداری كرد و گفت كه پیش تر به سوالات زیادی پاسخ گفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها