کد خبر: ۴۲۲۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش فارس، نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در اظهاراتی تاکید کرد که مردم انقلابی یمن قربانی معیارهای دوگانه جامعه جهانی شده و از آنجائیکه این کشور مملو از ذخایر نفتی است، کشورهای غربی به سکوت و دوگانگی سیاست های خود در قبال بحرین تن داده اند.

خبرگزاری ابنا به نقل از رجب می نویسد که ترکیه از مخالفان سوریه حمایت می کند، اما الان خودروهای زرهی را برای پلیس بحرین ارسال کرده تا مردم انقلابی این کشور را سرکوب کند، ما الجزیره را می بینیم که از تمامی انقلاب ها حمایت می کند، اما هنگامی که سخن از بحرین به میان می آید، سکوت می کند.

وی در مورد شکنجه انقلابیون از سوی رژیم حاکم آل خلیفه در این کشور می افزاید: این تنها رژیمی است که برخی از خاندان حاکم در آن با دستان خود انقلابیون را شکنجه می کنند، خالد و امیر ناصر از فرزندان امیر قطر و شیخ خالد بن احمد سه تن از این افراد هستند، حتی برخی از زنان این خانواده مانند خانم نوره نیز در این شکنجه ها شرکت می کنند، به این ترتیب است که ما معتقدیم که نظام کنونی در اصلاح اوضاع جدی نیست.

این فعال حقوقی درباره درز برخی اخبار در مورد الحاق بحرین به عربستان سعودی به عنوان یکی از ایالت های این کشور گفت: ملت بحرین ملتی آگاه و با فرهنگ است و از ناحیه سیاسی نیز جایگاه بالایی دارد، الان می خواهند این دولت را به دولتی که حتی در آن زنان حق رانندگی ندارند و هنوز با شمشیر گردن مخالفان را می زنند، الحاق کنند.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم به هیچ وجه در میان بحرینی ها قابل قبول نیست، گفت که برای انجام آن باید همه پرسی صورت گیرد.

رجب در واکنش به ادعاهای برخی گروه های خارجی در مذهبی شمردن انقلاب بحرین تاکید کرد که اختلاف مخالفان با خاندان حاکم به این علت نیست که آنها اهل سنت هستند، بلکه به این علت است که آنها رژیم طاغوتی و مستبد و ظالم را تشکیل داده اند، اگر سنی ها تا ابد در این کشور حاکم شوند، هیچ اختلافی به وجود نخواهد آمد، بلکه مخالفت ها به خاطر ظلم و استبدادی است که از سوی جریان حاکم در کشور اعمال می شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها