کد خبر: ۴۲۲۰۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

حضور شاعران صهيونيست در جشنواره شعر گراناداي نيكاراگوئه انتقاد شاعران فلسطيني را در بر داشته است، به گونه اي كه «عصام السعدي» به دليل مشاركت شاعري از اسرائيل از حضور در اين جشنواره خودداري كرد.

السعدي در نامه اي كه به اين جشنواره ارسال كرده است علت كناره گيري خود را حضور شاعر زن اسرائيلي عنوان كرده است. هر چند كه برگزاركنندگان اين جشنواره حضور اين شاعر صهيونيست را با تعلق وي به جريان هاي چپ منتقد حكومت اسرائيل توجيه كرده اند، السعدي اعلام كرده است: اين شاعر اسرائيلي نماينده اين رژيم است. وي افزوده است: به ياد كودكان و زنان غزه كه اين روزها دومين سالگرد محاصره اين منطقه است در اين جشنواره حاضر نمي شوم چرا كه شعر پيش از بازي با كلمات نگاهي انساني و اخلاقي است و چگونه جشنواره اي مي تواند به ياد شعر جشن بگيرد در حالي كه نماينده دولت جنايت و نژادپرستي در آن حضور دارد.

در همين حال فخري رطروط شاعر فلسطيني كه در سال گذشته نيز در جشنواره نيكاراگوئه با شاعران اسرائيلي جدال كرد، گفت: شاعران اسرائيلي تنها براي حمايت از كشورشان در اين جشنواره ها حاضر مي شوند.

به گزارش فارس سال گذشته يك شاعر صهيونيست در اين جشنواره گفته بود: «قصيده ام را به زبان مادري مردم اسرائيل ارائه مي كنم؛ زباني كه مردم اسرائيل از 400 هزار سال پيش به آن سخن گفته اند» و اين سخنان موجب انتقادهاي شديد به اين جشنواره شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها