کد خبر: ۴۲۲۰۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ارتقای ۴ پله‌ای رتبه این شرکت بین شرکت‌های کانتینری دنیا خبر داد و با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد تحریم‌ها علیه ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی برطرف شده است، گفت: تن‌ها مقداری محدودیت بانکی برای مشتریان کشتیرانی داریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ارتقای ۴ پله‌ای رتبه این شرکت بین شرکت‌های کانتینری دنیا خبر داد و با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد تحریم‌ها علیه ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی برطرف شده است، گفت: تن‌ها مقداری محدودیت بانکی برای مشتریان کشتیرانی داریم.
 
محمد سعیدی با اشاره به هدفگذاری‌های صورت‌گرفته برای احیای جایگاه ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی، اظهار کرد: رنکینگ کشتیرانی از ۲۳ دنیا به ۱۹ ارتقا یافته است.
 
وی با یادآوری برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ارتقای جایگاه کشتیرانی به ۱۵ شرکت برتر کانتینری دنیا طی دو سال تصریح کرد: مطابق برنامه ۵ ساله ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی ایران جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا خواهد شد.
 
وی با اشاره به احیای قرارداد خرید کشتی از هیوندای کره‌جنوبی، افزود: با ورود کشتی‌های مذکور، رتبه کشتیرانی بین غول‌های کشتیرانی دنیا به‌مرور زمان ارتقا می‌یابد و ما به اهداف تعیین‌شده می‌رسیم.
 
مدیرعامل کشتیرانی همچنین از رفع ۱۰۰ درصدی تحریم‌های کشتیرانی خبر داد و گفت: تن‌ها مقداری محدودیت برای مشتریان در بحث بانکی داریم که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده نقل و انتقالات مالی بهبود یابد.
 
سعیدی پیش‌تر نیز با بیان اینکه پرداخت این خسارت بسیار سخت بود، به تسنیم گفته بود: بعد از یک سال و سه بار مذاکره سرانجام قرارداد تعلیق‌شده به یک قرارداد با تأمین مالی ۸۰ درصد از طرف کره‌ای‌ها و ۲۰ درصد توسط ایران تبدیل شد.
 
وی با اعلام اینکه مبلغ کل قرارداد ۶۷۰ میلیون یورو برای ۱۰ فروند کشتی است، یادآور شد: ۴ فروند از این کشتی‌ها ظرفیت ۱۴۵۰۰ TEU دارند و ۶ فروند دیگر شناورهای MRT برای حمل محصولات شیمیایی و پتروشیمی است.
 
وی با یادآوری اینکه اولین فروند از این شناور‌ها فروردین سال آینده تحویل کشتیرانی می‌شود، افزود: پس از تحویل اولین شناور، هر ماه یک فروند و در مجموع طی ۱۰ ماه ۱۰ فروند تحویل کشتیرانی می‌شود.
 
وی امضای قرارداد با شرایط مورد نظر ایران در راستای توانمندسازی یاردهای کشتی‌سازی داخلی را یکی از مزیت‌های احیای قرارداد تعلیق‌شده با هیوندای اعلام کرد و گفت: در قرارداد مذکور بر سه موضوع انتقال فناوری از مرحله طراحی مفهومی تا راه‌اندازی کشتی، امکان‌سنجی تولید تجهیزات داخلی و الزام هیوندای برای آموزش ۳۰ نفر از پرسنل کشتیرانی و شیپ یارد‌ها تأکید شده است.
 
مدیرعامل کشتیرانی از معرفی شرکت ایزوایکو به شرکت سازنده جهت انتقال فناوری خبر داد و با اشاره به امضای قرارداد ۲ میلیارد دلاری تأمین فاینانس خارجی اظهار کرد: کشتی ایران ــ کاشان با ظرفیت ۲۲۰۰ TEU پس از ۱۴ سال طی هفته جاری به کشتیرانی جمهوری ایران تحویل می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها