به گزارش پایگاه 598، ایلنا نوشت: پس از برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین
دوره انتخابات ریاست جمهوری، که در روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه از تلویزیون
پخش شد، مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی از میزان قابل توجه مخاطبان
این برنامه خبر داد.
براساس آمار منتشر شده ازسوی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما، میزان بیننده اولین مناظره زنده در سطح ملی بیش از 60 درصد بوده است.
همچنین نظرسنجیهای این مرکز که در تاریخ 10 اردیبهشتماه در تهران و 32
مرکز استان انجام شده، گویای این واقعیت است که در فاصله قبل و پس از
برگزاری اولین دور مناظرات انتخابات ریاست جمهوری (6 تا 10 اردیبهشت)
میزان مراجعه مردم به شبکههای رادیویی و تلویزیونی برای کسب اطلاع از
اخبار و رویدادهای مربوط به انتخابات از 67.2 درصد به 74.8 درصد رسیده، که
این حجم استقبال و مراجعه در دو سال گذشته بیسابقه بوده است.
گفتنی است در همین فاصله زمانی، میزان اقبال عموم به شبکههای اجتماعی با کاهش همراه بوده و از 23.4 به 21.1 درصد رسیده است.