کد خبر: ۴۲۰۴۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرگاه غیر انقلابی عمل کردیم به عقب بازگشتیم و باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های خود همچون دوران دفاع مقدس استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم چهارشنبه شب در چهاردهمین نشست تخصصی رویش فرهنگ در گفتمان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری عصر در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اظهار داشت: باید کسی را انتخاب کنیم که انقلابی باشد و انقلابی عمل کردن به این معناست که تمام توان خود را برای به کارگیری تمام توان ملت به کار بگیرد.

وی افزود: ضعف و قوت نظام حاصل از نوع عملکرد ماست و هرگاه غیر انقلابی عمل کردیم به عقب بازگشتیم و باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های خود همچون دوران دفاع مقدس استفاده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: انقلابی عمل کردن در این دوره به این معناست که رئیس جمهور مدیریتی جهادی داشته باشد و دارای صفاتی چون مومن، مقاوم و اهل خرد جمعی باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب باید دیدگاه‌های خود را با مقام معظم رهبری هماهنگ کند زیرا رهبر معظم راهبردها را تعیین و رئیس جمهور باید خود را با آنها مطابقت دهد.

وی با بیان این که هماهنگی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور دارای درجات مختلف است و باید به انتخابی دست بزنیم که هماهنگی بیشتری داشته باشد گفت: زیرا کاهش این هماهنگی سبب کندی در مسیر توسعه می‌شود.

مصباحی مقدم عنوان کرد: باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که از نقاط قوت و ضعف آگاهی بیشتری داشته باشد و با تمام زیرساخت‌های ادارات آشنا باشد تا با فساد اداری مبارزه کند.

وی به دیگر ویژگی‌های لازم برای رییس جمهور منتخب اشاره و گفت: رئیس جمهور منتخب باید فردی مردمی و ساده زیست باشد تا بتواند به خوبی مشکلات آنها را درک کند و برای حل مشکلات مردم تمام سعی و توان خود را به کار بگیرد و از خرج‌های تشریفاتی بپرهیزد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برنامه داشتن کاندیدها اظهار داشت: رئیس جمهور دوازدهم باید برای حل مشکلات کشور برنامه داشته باشد و تیمی متخصص، جوان و قدرتمند او را همراهی کند و بتواند برنامه‌های خود را در چارچوب سیاست‌های نظام ارائه کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور نباید با منتقدان با تندی برخورد کند و باید با روی خوش با آنها سخن بگوید و بداند انتقاد پذیری سبب ایجاد آرامش خواهد شد.

وی به منابع داخلی اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های منابع طبیعی، آب و خاک کشور ما بسیار است منابعی که طبق تحقیقات می‌تواند 300 میلیون جمعیت را پاسخگو باشد و نباید بگوییم که نمی‌شود با بحران روبه‌رو شد باید گفت که ما نمی‌توانیم و در این صورت باید فردی باتجربه و روحیه کاری رییس جمهور شود.

مصباحی‌مقدم در پایان سخنان خود گفت: از مسائل اساسی که با آن روبه‌رو هستیم فساد اداری و مالی و اخلاقی است که این فسادها غوغایی را به پا می‌کند و باید فردی انتخاب شود که عزم جدی در برابر رشوه خواری داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها