کد خبر: ۴۱۹۵۵۱
زمان انتشار: ۲۲:۱۵     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
یادداشت ۵۹۸؛
حمید وحیدیان
یکی از بازیهای جذاب و فکریِ کودکیِ ما، یافتن شکلهای مشابه در یک صفحه ی شلوغ بود. یک صفحه آ4 پر از اشکال در هم و برهم بود که بالای صفحه چند تا شکل به خصوص مشخص می کردند و شما باید کلی می گشتی و شکلهای مشابه آن ردیف بالا را در آن هرج و مرج صفحه پیدا میکردی و چقدر ذوق میکردیم وقتی بعد از کلی گشتن به یک کشف تازه می رسیدیم. این بازی در کنار تمام خوبیهایش دو تا ایراد داشت یکی اینکه گاهی راضی میشدی انصاف و وجدانت را زیر پا بگذاری. هر چه می گشتی آنچه می خواستی پیدا نمی کردی و دست به دامان دروغ می شدی.

 مثلا یک شش ضلعی را به جای هفت ضلعی علامتگذاری می کردی. دوم هم اینکه آنقدر دنبال مشابهت بودی که به راحتی از دهها شکل با تفاوت واضح و آشکار چشم می پوشیدی.

 این روزها بعضی از مثلا تحلیل گران در این صحنه ی شلوغ انتخابات یاد کودکی شان افتاده اند و در به در دنبال مشابهت یابی بلکه بهتر بگویم مشابهت سازی هستند. به این عبارت دقت کنید: یکی دیگر از مشابهت های رییسی و احمدی نژاد آن است که هر دو شخص در زمان خود نماینده جریان رادیکال و بی‌منطق هستند.

و بعد هم از این مثلا کشف کودکانه خوشحالند و شروع می کنند برای خودشان جیغ و هورا کشیدن اما یک بزرگتر وقتی به این ادعای کودکانه نگاه می کند می بیند این همان شش ضلعی ای هست که با شیطنتی بچه گانه به جای هفت ضلعی جا زده است. راستی کوچولو حواست باشد این قدر با دقت دنبال شباهتها می گردی تفاوتهای بی شمار آشکار از چشمت نیفتد. جناب حجه الاسلام و المسلمین رئیسی سالها در بالاترین مناصب نظام اسلامی مشغول به خدمت بوده است وی سابقه ی معاون یکی از قوای سه گانه کشور بوده است. او تدریس خارج فقه و عضو مجلس خبرگان رهبری و هیات رئیسه آن را در پرونده دارد و... .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها