کد خبر: ۴۱۹۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، "لوتسیوتان" که با هدف دیدار و مذاکرات با مقامات تاجیکستان به این کشور سفر کرده بود در نشستی با خبرنگاران خاطرنشان کرد که چین تلاش برای ایجاد محدودیت در امر روابط با ایران را قبول ندارد و می‌خواهد که هیچ مانعی در تجارت و همکاری اقتصادی با ایران وجود نداشته باشد.

خبرگزاری فارس: سیاست‌ آمریکا دوگانه است/ چین با هر تحریمی علیه ایران مخالف است

این نماینده وزارت امور خارجه چین تصریح کرد که اگرچه ما نیز نسبت به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مخالفیم، اما حق ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسیم.

وی با اشاره به وضعیت سوریه تاکید کرد که چین پایبند اصل احترام به حاکمیت هر کشور بوده و این اقدام کشورهای غربی که می‌خواهند در سوریه قدرت به شخص دیگری انتقال یابد را قبول ندارد.

نماینده کمیسیون ویژه وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه از دیدگاه چین موضوع سوریه باید توسط مردم این کشور حل شود، تصریح کرد که چین، مخالف اقداماتی توآم با خشونت و خونریزی در هر کشور است و اگر کشوری می‌گوید که چنین یا چنان نظامی، نیاز به سرنگونی دارد، چین عمدتا مخالف به اینگونه تصمیم گیری‌های غیر مسئولانه خارجی است.

سیاست‌های آمریکا دوگانه است

این نماینده کمیسیون ویژه وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد که آمریکا اگرچه ادعا می‌کند، حقوق بشر باید بالاتر از حق حاکمیت باشد، اما سیاست خودش دوگانه است.

لوتسیوتان با بیان اینکه سیاست دوگانه در رفتار آمریکا را می‌توان در  مناسبات وی با اسرائیل و جهان عرب دید، تصریح کرد که آنان از شعار مبارزه برای حقوق بشر به عنوان ابزاری برای ادامه تسلط خود بر جهان استفاده می‌کنند.

این نماینده کمیسیون ویژه وزارت امور خارجه چین سپس با اشاره به این که معیار ارزیابی حقوق بشر به سطح توسعه و با توجه به سنت‌های تاریخی و هنجارهای قانون اساسی هر کشور بستگی دارد، چنین رفتار و برخورد آمریکا را غیرمنصفانه دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها