به گزارش پایگاه 598، محمدحسن اصولی صفار روز شنبه در پاسخ به ایرنا در این خصوص افزود: پرواز
نجف - مشهد 25 فروردین گذشته شرکت هواپیمایی زاگرس با 14 ساعت تاخیر پرواز
انجام شد.
وی به الزام این شرکت هواپیمایی بر پرداخت حقوق مسافران تاکید و بیان کرد:
شرکت زاگرش نسبت به این امر و تعهدات خود در مورد پرداخت حقوق مسافران
پرواز تاخیری نجف - مشهد به رغم دادن فرصت کافی از سوی مسافران تاکنون
اقدام نکرده است.
بازپرس ویژه جرائم فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ادامه داد: در
این راستا و به دلیل عدم اجرای تعهدات، از امروز با صدور دستور قضائی خدمات
فرودگاهی از شرکت زاگرس تا اطلاع ثانوی سلب می شود.
وی گفت: شرکتهای هواپیمایی در صورت تاخیر در پروازها باید پاسخگوی مسافران
باشند و با اجرای منشور حقوق مسافران در پروازهای داخلی و کنوانسیونهای
ورشو و توکیو در پروازهای خارجی نسبت به پرداخت خسارت مسافران اقدام کنند.
اصولی صفار افزود: در غیر این صورت با صدور دستور قضائی خدمات فرودگاهی از شرکتای متخلف تا زمان کسب رضایت مسافران سلب می شود.
وی ادامه داد: البته مسافران نیز به دلایل مختلف نظیر تاخیر در پروازها و
یا عدم پاسخگویی از سوی شرکتهای مربوطه اجازه توقف در هواپیما را ندارند و
طبق قانون ارتکاب چنین اقدامی از سوی مسافران جرم است و برابر قانون با
آنها نیز برخورد خواهد شد.
فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از مهرآباد تهران پر رفت و آمدترین
فرودگاه کشور است که بطور متوسط در ایام عادی تا 180 پرواز و در شرایط پیک
مسافری تا 250 پرواز از آن انجام می شود.