کد خبر: ۴۱۹۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

مسعود ده‌نمكي يكي از داوران هفتمين دوره داوري انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در جشنواره فيلم فجر، گفت:‌ ويژگي سي‌امين سال انقلاب پوست‌اندازي است به خصوص در حوزه سياست شاهد اين موضوع هستيم اما آنچه در اين جلسه مدنظر ما است نگاهي به جشنواره فجر است. يكي از وجوه سي‌امين جشنواره فيلم فجر پوست‌اندازي سينماي ايران است.

به گزارش پارس توریسم ،ده نمکی که در مراسم معرفي برگزيدگان‌ جشنواره فيلم فجر از نگاه روزنامه‌نگاران مسلمان سخن می گفت افزود : با فيلم‌هايي كه مشاهده كرديم. ديديم كه سينماي ايران نوعي پوست‌اندازي در حوزه نيروي انساني انجام داده است. اين پوست اندازي هم در حوزه افراد جديد قابل بررسي است و هم در حوزه افرادي كه سال‌ها در اين حوزه ايستادگي كردند و اكنون به مرز پختگي رسيده و فيلم‌هايي كه بسيار درخشيده‌اند را آماده نمايش كردند. آثاري كه برخي از اين دوستان ساختند نشان داد كه اتفاقات شگرفي در حال انجام است.

اين سينماگر با مدنظر قرار دادن سي‌امين دوره از جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، بيان كرد: اكنون ديگر اينگونه نيست كه نيروهاي انقلاب در حال باج دادن به جريان شبه‌روشنفكري باشند. حتي در اهداي جوايز هم ديديم كه اتفاقات خوبي افتاد و به نظرم بسيار خوب است كه مديريت سينمايي كشور جرأت كرده كه به نيروهاي مسلمان توجه كند. ديديم كه سال‌ها باج دادن به برخي، نتيجه‌اي جز تقليد از شبكه‌هاي ماهواره‌يي و ... نداشت.

ده‌نمكي در پايان سخنانش با اشاره به لزوم نقد منصفانه سينماي ايران توسط روزنامه‌نگاران مسلمان ايران، گفت:‌ شما روزنامه‌نگاران مسلمان رصدكننده‌ي اميني براي سينماي ايران باشيد. بايد تابوي نقد نيز مانند انحصار فيلم‌ها شكسته شود. اگر نظارت شما به عنوان روزنامه‌نگاران مسلمان نباشد اين بار با خوداجتهادي، از آن سوي بام خواهيم افتاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها