کد خبر: ۴۱۹۰۱
زمان انتشار: ۰۴:۴۱     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
هدف طرح آمريكا و رژيم سعودي كه براي اجراي آن دو ميليارد دلار اختصاص داده شده، ايجاد بي ثباتي در سوريه به منظور سرنگوني رژيم بشار اسد است.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري العالم، يك پايگاه اينترنتي نزديك به منابع اطلاعاتي رژيم صهيونيستي فاش كرد بندر بن سلطان سفير سابق عربستان در واشنگتن طرح مشتركي را با «جفري فلتمن» معاون وزير خارجه آمريكا تدوين كردند كه براساس آن بشار اسد رئيس جمهور سوريه سرنگون شود.
هدف اين پروژه ايجاد ناآرامي در سوريه با هدف سرنگون كردن نظام بشار اسد است.
در اين نقشه كه با اجراي شاهزاده عربستان و معاون وزير خارجه آمريكا صورت مي گيرد بي ثبات كردن اوضاع سياسي سوريه و به آشوب كشيدن اين كشور پيش بيني و طراحي شده است.
اين در حالي است كه دو سناتور جمهوري خواه آمريكايي از دولت اوباما خواستند از طريق تامين تسليحاتي مخالفان دمشق تلاش ها براي بركناري رژيم سوريه را افزايش دهد.
اين سناتورها اعلام كردند دولت آمريكا مي تواند مخالفان سوري را از طريق كشورهاي همسايه و اتحاديه عرب مجهز كند.
سناتور جان مك كين و ليندسي گراهام افزودند كه بايد فشارها بر روسيه و چين ادامه پيدا كند تا آنها مواضعشان را در قبال سوريه تغيير دهند. اظهارات سناتورهاي آمريكايي پس از آن مطرح شد كه شبكه ان بي سي به نقل از مقامات نظامي آمريكا اعلام كرد كه پهپادهاي آمريكا تحركات داخلي در سوريه را رصد مي كنند.
«رز لتينين» عضو كنگره آمريكا فاش كرد كه پادشاه عربستان مي كوشد تركيه را به اشغال سوريه ترغيب كند.
وي با بيان اينكه عربستان، قطر و تركيه به نيابت از آمريكا كار حمايت از مخالفان مسلح سوريه را به خوبي انجام مي دهند تاكيد كرد كه عربستان و اسرائيل از جنگ داخلي در سوريه حمايت مي كنند.
اين مقام آمريكايي اظهار داشت، برخي كشورهاي عربي با اسرائيل موافقند كه بايد در سوريه آشوب ايجاد كرد هرچند سرنگون كردن نظام ممكن نباشد.از سوي ديگر، نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه و ديويد كامرون نخست وزير انگليس در ديدار با يكديگر به طور علني اعتراف كردند كه از شورشيان سوريه حمايت مي كنند. اين در حالي است كه معاون اتحاديه عرب از كشورهاي عربي خواسته تا از حضور دمشق در نشست آتي سران در بغداد ممانعت كنند.
    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها