به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، عباس آخوندی اوایل دیماه سال 92 در حاشیه نشست ماهانه جامعه اسلامی
مهندسین با اشاره به اهمیت بخش حمل و نقل گفته بود: نباید آزادراهها را
تنها مسیری برای تردد دید چراکه آزادراهها میتوانند محور توسعه باشند
تاجایی که در حال حاضر روی سرمایه پذیر کردن 18 طرح بزرگراهی و آزاد راهی
با شرکت های تامین سرمایه مشغول مذاکره هستیم.
وزیر راه وشهرسازی
با اشاره به توجه ویژه رئیسجمهوری به حملونقل ریلی ، تصریح کرده بود:
دنبال افزایش سرعت و کیفیت قطارها و مسیر ریلی هستیم تاجایی که بتواند در
مسافتهای چند ساعته با هواپیما رقابت کند.
آخوندی با اشاره به
بهرهبرداری از مترو پرند تا تابستان سال آینده (93) بیان کرد: ایستگاه راه
آهن تهران – قم نیز از کنار مترو پرند عبور می کند که برای آسایش مسافران
ایستگاه مشترکی نیز اولین بار آغاز به کار می کند.
حدود یک هفته
پس از وعده آخوندی، معاون وی در شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز وعده
اتمام مترو پرند و هشتگرد را در سال 93 داد. محسن نریمان 16 دیماه سال 92
با اشاره به برنامه دولت برای راهاندازی مترو در 4 شهر جدید گفت: مترو دو
شهر پرند و هشتگرد سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
وی با بیان
اینکه زیرساختهای حملونقل پروژههای مسکن مهر در شهرهای جدید یکی از
برنامههای اولویتدار شرکت عمران است که در این راستا مترو هشتگرد در صورت
تأمین اعتبار پایان سال آینده به بهرهبرداری میرسد. در خصوص مترو پرند
نیز مسائل مربوط به تملک برطرف شده که در صورت تأمین اعتبار این پروژه نیز
تا پایان سال 93 به بهرهبرداری خواهد رسید.
مترو پرند یکی از
پروژههای زیرساختی حوزه حملونقلی کشور به شمار میآید که بهرهبرداری از
آن نقش به سزایی در تسهیل تردد مردم به شهر پرند، فرودگاه بین المللی امام
خمینی (ره) و کاهش هدررفت سرمایههای ملی در حملونقل جادهای دارد. با این
حال بیش از سه سال از وعده وزیر راه و شهرسازی برای بهرهبرداری مترو پرند
میگذرد و این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است.